הפסטיגל בראש מכירות הכרטיסים דרך "חבר"

הארגון מכר עד עתה יותר מ-45 אלף כרטיסים למופעי חנוכה ומדווח על מכירות דומות לשנה שעברה

מרתון מופעי חנוכה יצא לדרך ועימו שני מוקדים עיקריים שהפכו בקרב ההורים והילדים למעין שני קצוות המייצגים לכאורה ז'אנר אחר: הפסטיגל הכולל הפקות ענק, תפאורה בומבסטית ו"שואו" שלא נופל מאלה המוצגים על בימות לאס וגאס, ומולו, פסטיבל שירי הילדים, שעשה קאמבק היסטורי, ומציג, אמנם בדרך עכשווית, את המופע המיתולוגי שעליו התענגו מרבית ההורים בילדותם במהלך ימי חנוכה.

הפסטיגל נקרא השנה "תפוס ת'פסטיגל", ושואב את ההשראה מסרטי האנימציה וההרפתקאות מתחת למים: "למצוא את נמו", "תפוס ת'כריש" ו"תפוס ת'גלים", לצד תוכניות טלוויזיה כמו "הישרדות" ו"אבודים". משתתפים בו בין היתר שלמה בראבא, שירי מימון, עידן יניב, גיא זוארץ, דנה פרידר, גל גדות וכוכבי "האי". לצדם מופיע שלומי שבת.

בפסטיבל שירי הילדים, לעומת זאת, מופיעה נינט, מרינה מקסימיליאן בלומין, בועז מעודה, מוקי וישראל בר און. הוא כולל תחרות של 11 שירים, וכולל גם ביצוע השירים בידי ילדים, קטעי ריקוד מרשימים ומחרוזת שירים נוסטלגיים בביצוע יהודית רביץ וגידי גוב.

כל מופע, אולי כדי למצות את עלות הכרטיסים, אורך כשעתיים - זמן ארוך למדי בהתחשב בקהל הצעיר.

לצד הפסטיגל, מוצג גם המופע "מותק של פסטיבל" - הגרסה הפחות בומבסטית המיועדת לילדים עד גיל 7, והצגות כמו אי המטמון, אוליבר, בילבי, מופע בלט של סינדרלה ועוד.

מי מבין המופעים יזכה בתואר הלהיט של החג? מסתמן שהמופע "תפוס ת'פסטיגל הרפתקה במצולות", הוא השולט בזירת החג הנוכחי. מתוך כ-45,500 כרטיסים למופעי חנוכה שנמכרו עד כה לעמיתי ארגון "חבר" - כ-24,600 כרטיסים נמכרו לפסטיגל. "מותק של פסטיבל" הגרסה הפחות בומבסטית, מופע עטור כוכבים (המוכרים בעיקר מערוץ הופ) המיועד לילדים עד גיל 7, מכר עד כה ב"חבר" כ-7,000 כרטיסים וכ-4,500 כרטיסים נמכרו למופע פסטיבל שירי הילדים. להפקה "אוליבר" נמכרו כ-2,000 כרטיסים דרך חבר.

שחר תורג'מן מנכ"ל "חבר", מסר כי הנתונים הללו מהווים אינדיקציה ברורה להעדפות הקהל וכי הם מצפים שעד סוף החג יעמוד המספר על 55,000 בקרוב - בדומה למספר הכרטיסים שנמכרו אשתקד. כאשר להאטה הכלכלית, כך סבורים ב"חבר", לא תהיה השפעה על מופעי חנוכה שהפכו למסורת.

רק לא לשלם מחיר מלא

עלות ממוצעת לכרטיס במחיר הרשמי היא 180-200 שקל ליחיד - כך למשל לפסטיגל או לפסטיבל. בכתבה שפרסמנו ב"גלובס" לפני כחודש, הצענו דרכים מגוונות לרכוש כרטיסים במחיר מוזל, המגיע ל-70% הנחה מהמחיר המקורי.

את המחירים המוזלים ניתן להשיג דרך לא מעט מוסדות, מקומות עבודה וגופים מסחריים. כרטיס לפסטיגל או לפסטיבל לא מסובך להשיג, בעלות של כ-70 שקל ליחיד - לא רק דרך ארגון "חבר", אלא גם דרך אשמורת, עובדי חברת חשמל, עובדי סלקום ועוד). גם הטבות דרך כרטיסי אשראי במסגרת נקודות או כוכבים יוזילו את מחיר הכרטיסים, למשל דרך ישראכרט במימוש כוכבים, ל-60 שקל לפסטיבל, ל-39 לפסטיגל ועוד.