נחתם הסכם המיזוג בין בריטיש ישראל לבין טמרס נדל"ן

לפני כולםפויו זבלדוביץ' ירכוש מניות נוספות של בריטיש ישראל בכ-20 מיליון שקל בשנה הקרובה ; הקלוזינג - תוך 4 חודשים

נחתם הסכם המיזוג בין חברת בריטיש ישראל , הנמצאת בשליטת ליאו נואי לבין חברת טמרס נדל"ן, הנמצאת בשליטת פויו זבלדוביץ' נחתם אמש כך נודע ל"גלובס". טמרס נדל"ן יקבלו תמורת הנכסים שלהם בישראל 170 מיליון שקל, 16.6% ממניות בריטיש ישראל ומינוי 2 דירקטורים (כולל היו"ר) בבריטיש ישראל.

הקלוזינג לעסקה יבוצע תוך 4 חודשים ופויו זבלדוביץ' עשוי להגדיל את אחזקותיו בבריטיש ישראל על ידי רכישת מניות בהיקף של כ-20 מיליון שקל בשנה הקרובה. בריטיש ישראל יוצגה בידי עו"ד חגית בבלי ממשרד יגאל ארנון ואת טמרס ייצגה עו"ד אילנית לנדסמן ממשרד הרצוג פוקס נאמן.

על פי מקורות בשוק הנדל"ן בישראל, ה-NOI השנתי של טמרס נדל"ן מסתכם ב-50 מיליון שקל, המשקף תשואה גבוהה של 8.1%. שווי הנכסים מוערך ב-650 מיליון שקל והתפוסה עומדת על כ-95%. לחברה כ-60 שוכרים שונים בניהם החברות: אמדוקס, אלביט, מלאנוקס, סינרון, גיוון אימג'ינג, אינסייטק ועוד. הנכסים מושכרים בחוזים לטווח בינוני-ארוך.

לטמרס נדל"ן הון עצמי של כ-400 מיליון שקל ומאזן בהיקף של כ-670 מיליון שקל. הכנסות החברה הסתכמו בתשעת החודשים הראשונים של השנה ב-108 מיליון שקל והרווח הנקי ב-62 מיליון שקל. השטח הכולל של הנכסים כ-90 אלף מ"ר וישנו בנין נוסף בשטח של כ-15 אלף מ"ר הנמצא בשלבי בנייה. בנוסף יש לחברה זכויות בנייה של עוד כ-55 אלף מ"ר.

עמיר בירם, מנכ"ל בריטיש ישראל השקעות, אמר בהתייחסו לעיסקה: "לחברת טמרס פעילות נדל"ן מניב איכותית, המושכרת בשיעורי תפוסה גבוהים מאוד לשוכרים איכותיים מהשורה הראשונה, ושנהנה מפוטנציאל השבחה משמעותי לאור זכויות הבנייה העודפות והקרקעות שבבעלותה. טמרס מתאפיינת במאזן פיננסי איתן וברמת מינוף נמוכה, והיא תציף להערכתנו ערך רב לבעלי המניות בחברת בריטיש ישראל ותשפר את איתנותה הפיננסית, תוך הגדלת בסיס ההון של החברה באופן מיידי בסכום המוערך בכ-230 מיליון שקל. יתרות הנזילות של בריטיש ישראל לא צפויות להיפגע בעקבות העסקה, עקב צפי לקבלת מימון בנקאי נוסף כנגד פעילות טמרס נדל"ן".

טמרס נדל"ן סירבו להתייחס לידיעה.