1,000 גיימרים באו היום לאליפות הארץ במשחקי מחשב אבל הענף עדיין רדום

התחרות, נושאת הפרסים, המתקיימת זו השנה השנייה על-ידי אתר המשחקים Vgames בחסות אינטל, מציעה לגיימרים הישראלים להתחרות במגוון משחקים כמו פיפ"א, Halo ו-GTA

מעל 1,000 גיימרים הגיעו היום לאליפות ישראל במשחקי מחשב שהתקיימה בגני התערוכה בתל-אביב. התחרות, נושאת הפרסים, המתקיימת זו השנה השנייה על-ידי אתר המשחקים Vgames בחסות אינטל, מציעה לגיימרים הישראלים להתחרות במגוון משחקים כמו פיפ"א, Halo ו-GTA.

קהל הגיימרים שהגיע היה מורכב ברובו מנערים בגילאי 14-21, אולם אפשר היה למצוא גם חריגים מבוגרים יותר, שנתנו לאירוע את הזווית המקצוענית והכלכלית.

יוסי רובין, גיימר בן 24, אמר ל"גלובס" כי הוא מתחרה בתחרויות מ-1998, והפך לכמעט מקצוען ב-2005. "אני לא מרוויח מזה כסף, אבל נותני החסות שלי מממנים לי את הטיסות לתחרויות בחו"ל ומספקים לי אביזרים שיעזרו לי לשחק בבית", אמר. נותנת החסות לרובין היא קבוצת המולטיגיימינג Team dignitas הכוללת 81 שחקנים מכל העולם,

מה האינטרס של החברות לממן אותך?

"אם אני שחקן טוב אני יכול לייצג את הספונסרים שלי, בפרסום שמתנוסס על החולצה שלי", הוא מסביר ומוסיף כיצד זכה לכבוד הזה, "ניצחתי ב-2003 באליפות הארץ בפיפ"א, לאחר מכן ייצגתי את ישראל באליפות העולם בקוריאה. הם ראו אותי באינטרנט והציעו לי להצטרף אליהם".

כגיימר שהתחרה בתחרויות בחו"ל, מספר רובין שההתייחסות שם לתחום הרבה יותר רצינית, "העניין בחו"ל הוא טירוף, יש חשיפה מאוד גדולה לספורט הזה". לדעתו, התחום בארץ עדיין טעון שיפור, אבל רואים שיש התקדמות ורצון טוב לקדם אותו. לדבריו, "בגרמניה יש ליגה מקצוענית ששחקנים בה מרוויחים כ-2,000 אירו בחודש. כמו שיש לנו בארץ ליגת על בכדורגל, ככה שם מסקרים את הליגה של פיפ"א".

לדברי יובל בירב, העורך הראשי של Vgames ומארגן התחרות, "ישראל מפגרת בתחום לעומת העולם, ואין תמיכה של היבואנים לתחרות. בכל העולם יש תחרויות והחברות תומכות, כאן ישפאר תומכת בעיקר בתחרות שהיא עושה לפרו אבולשן".