שיתוף פעולה אסטרטגי לרכישת פרסום בין חברות המדיה מיוז ו"יוניון"

כזכור, מיוז שיתפה פעולה בשנים האחרונות עם משרד הפרסום פובליסיס-אריאלי, שרכש באמצעותה את המדיה ובתמורה העביר למשרד חלק מתקציבי הקריאייטיב של קבוצת פישמן, אולם באחרונה הוחלט בפובליסיס על הפסקת ההתקשרות עם מיוז

חברת המדיה UNION MEDIA וחברת מיוז מקבוצת פישמן, חתמו על הסכם שת"פ אסטרטגי במדיה. במסגרת ההסכם ישתפו החברות פעולה בכל הקשור לרכישת מדיה, אך החברות ימשיכו לפעול כחברות נפרדות ועצמאיות ממשרדים שונים, ועם מערך כוח אדם נפרד.

כזכור, מיוז שיתפה פעולה בשנים האחרונות עם משרד הפרסום פובליסיס-אריאלי, שרכש באמצעותה את המדיה ובתמורה העביר למשרד חלק מתקציבי הקריאייטיב של קבוצת פישמן, אולם באחרונה הוחלט בפובליסיס על הפסקת ההתקשרות עם מיוז.

מיוז, איבדה בחודשים האחרונים מכוחה - בין היתר בגלל היחלשות אריאלי, הפסקת ההתקשרות של זרמון-גולדמן עם הקבוצה ואי הוודאות לגבי עתידו של תקציב העוגן 012 סמייל, שמצוי בימים אלה במכרז.

בחודשים האחרונים בחנו גורמים במיוז ובקבוצת פישמן מספר אפשרויות לחבור לחברת מדיה, תוך העברת תקציבי הקריאייטיב בקבוצה כחלק מעסקה כוללת. התקציבים המשמעותיים כיום של קבוצת פישמן בתחום הקריאייטיב הם: ביג בוקס, בסט ביי וטויס אר אס, אך הנדוניה הגדולה אמורה הייתה להיות תקציב הום סנטר.

החיבור של מיוז ליוניון הוא מהלך חדש-ישן. כידוע, יוניון הוקמה על רקע החלטת הממונה על ההגבלים לפרק את מיזם יונייטד, שהייתה בבעלות שלמור-אבנון-עמיחי וראובני-פרידן. יוניון, בבעלות אורן יוניוב, נותנת שירותים ללקוחות משרדי הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי (המהווים את רוב פעילות החברה), JWT ישראל ושטרית מדיה גרופ. בזמן שיונייטד הייתה פעילה אמורה הייתה מיוז לחבור אליה לשיתוף פעולה, אך הממונה על ההגבלים העסקיים לא אישרה זאת מתוך חשש שהגוש הכולל - שמנה אז גם את ראובני-פרידן - יהווה פגיעה קשה בתחרות.

ע"פ ההערכות עומד היקף הפרסום של מיוז על כ-20 מיליון דולר בשנה - מתוכם כ-13 מיליון דולר בטלוויזיה. היקף הפרסום של יוניון מוערך בשלב זה בכ-100 מיליון דולר. הסכם השת"פ אמור לתת לחברות לא רק וולים פרסומי גבוה יותר, אלא גם השלמה מבחינת החוזק באמצעי המדיה. יוניון נחשבת לחברה מוטת טלוויזיה; מיוז נחשבת לחזקה מאוד בכל הקשור למדיה הכתובה. *

אליעזר פישמן הוא בעל השליטה בעיתון "גלובס"