גורדון בראון: "אשמח לשתף פעולה עם הנשיא הנבחר אובמה בכינון קואליציה טרנס-אטלנטית וגלובלית לשינוי"

ראש ממשלת בריטניה מזהה את הכלכלה, השינוי האקלימי והביטחון כאתגרים העיקריים שעמם יצטרך העולם להתמודד ב-2009, ומבטיח לשתף פעולה עם ארה"ב בהתמודדות

ראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון, ינצל את נאומו לרגל השנה החדשה כדי לקרוא ל"קואליציה לשינוי" עם נשיאה הנבחר של ארה"ב, ברק אובמה, בנאום שמתוכנן לשמש כקריאת קרב לאזרחי בריטניה.

בראון, שנוהג להשוות את המשבר הפיננסי העולמי למלחמת העולם השניה, יאמר לאזרחי בריטניה כי יש להם את העוצמה והנחישות הדרושים להתמודדות עם מיתון. "הנושאים העומדים על הפרק היום שונים, מורכבים יותר וגלובליים יותר. אבל בעבר, העם הבריטי כבר סיפק הוכחות בשפע לכך שיש לו את התכונות הדרושות להתמודד עם סוגיות כאלה", אמר בראון בקטעים מנאומו שאותם התיר היום (א') משרדו לפרסום.

"לכן, בסופו של דבר, אנו צפויים לראות את חורף 2008 כאתגר אדיר נוסף שנקרה בדרכה של בריטניה, ושעמו הצליחה בריטניה להתמודד. בגלל שיש לנו את הערכים המתאימים, המדיניות המתאימה והאופי המתאים להתמודד עם זה".

בראון מזהה את הכלכלה, השינוי האקלימי והביטחון כאתגרים העיקריים שעמם יצטרך העולם להתמודד ב-2009, ומבטיח לשתף פעולה עם ארה"ב בהתמודדות. הוא ממצב את הברית עם ארה"ב מעבר להתמקדות המסורתית בשיתוף פעולה צבאי.

"אשמח לשתף פעולה עם הנשיא הנבחר אובמה בכינון קואליציה טרנס-אטלנטית וגלובלית לשינוי", יאמר בראון. "נוכל להוכיח את זה ב-2009 לא רק באופן שבו נטפל באתגרים הכלכליים הגלובליים, אלא גם באופן שבו נטפל בשינוי האקלימי בפסגת קופנהגן".

מנהיגי העולם עושים מאמצים למצוא הסכם שיחליף את פרוטוקול קיוטו, אמנה בחסות האו"ם להגבלת פליטות גזי חממה. המו"מ על הסכם חדש צפוי להסתיים בוועידה שתיערך בקופנהגן בשנה הבאה.

בראון מחשיב את הכלכלה כאתגר הגדול ביותר לכשעצמו ב-2009, ויוצא בזכות תוכניות לביצוע השקעות מסיביות כדי למנוע מהמיתון להחריף ולהפוך לשפל.

"השגיאה שעשו ממשלות בריטיות במהלך האטות כלכליות קודמות היתה להיכנע לשיקולי כדאיות פוליטיים ולבצע קיצוץ גורף בהשקעות, במהלך שפגע ביכולתנו לצמוח והחניק את התקווה במהלך ההתאוששות", יאמר בראון.

"זה לא יקרה במשמרת שלי. האיום שייווצר מעשיית מעט מדי חמור יותר מהאיום שייווצר כתוצאה מעשיית יותר מדי. השלב הבא של האסטרטגיה שלנו יתמקד ביצירת מקומות עבודה ובביצוע ההשקעות שלהן זקוקה הכלכלה שלנו".