ירידה של 5.9% בדרישה לעובדים באמצעות שירות התעסוקה

הסיבה לירידה הנמוכה יחסית נובעת ככל הנראה מן העובדה שהדרישות המגיעות לשירות התעסוקה הן בעיקר לעובדים בתפקידים שקיים בהם מחסור תמידי

מספר הדרישות לעובדים מצד מעסיקים הפונים אל לשכות העבודה, ירד בנובמבר האחרון ב-5.9% לעומת נובמבר 2007. כך עולה מנתונים שמפרסם היום (ב') שירות התעסוקה.

מנכ"ל השירות, יוסי פרחי, מביע דווקא שביעות רצון מן הנתונים המשקפים לדבריו יציבות יחסית בזכות מהלכים שנקטו אנשיו, וזאת על אף המשבר הכלכלי. "למרות נתוני ההאטה שמפורסמים, הצליח שירות התעסוקה לשמור על רמה גבוה של הזמנות לעובדים ממעסיקים וזאת בעקבות פעילות אינטנסיבית מול מעסיקים ופיתוח תהליכי התקשרות ייחודיים ועבודה על פי יעדים", אמר פרחי.

ואולם, הירידה המתונה בביקוש לעובדים נובעת גם ואולי בעיקר מן העובדה שהדרישות שמגיעות לשירות התעסוקה הן בד"כ לעובדים בתפקידים שבהם קיים מחסור גדול בעובדים, כאשר המחסור הזה קיים גם בזמן המשבר. עיקר הביקוש הוא לעובדי כפיים בתעשייה, מאבטחים, נציגי מכירות, מוקדנים טלפוניים ואנשי ניקיון.

כשבוחנים את הביקוש לעובדים מקצועיים בתחום התעשייה והבינוי, מגלים ירידה של 24.6% לעומת נובמבר 2007. גם הביקוש למנהלים ירד ב-11%.

יצוין כי גם בחברות ההשמה הפרטיות נרשמו ירידות גדולות יותר בביקוש, בהשוואה לנתוני שירות התעסוקה.