מרצדס משנה את תנאי האחריות לרכב בייבוא אישי

בעלי רכב בייבוא אישי לא יוכלו לקבל החזר על תיקונים באחריות היצרן בארץ ; יצטרכו לבקש החזר ממוכר הרכב בחו"ל ; החברה: מדובר במדיניות של היצרן בחו"ל

חברת כלמוביל, יבואנית מרצדס, הודיעה על שינוי מדיניות של יצרן הרכב דיימלר קרייזלר ביחס לרכבי ייבוא אישי. בהתאם למדיניות זו, שתחל ב-1 בינואר 2009, מרכזי השירות של כלמוביל יבצעו תיקון במסגרת האחריות של היצרן רק בתשלום.

כדי לקבל החזר יצטרך הלקוח לפנות לסוכן בחו"ל שמכר את הרכב במקור, עם אישור של המוסך המורשה בארץ כי הרכב נמצא באחריות ועם חשבונית הוצאות.

עד כה העביר היצרן את החזר עלות התיקונים באחריות של רכב בייבוא אישי ישירות ליבואן בישראל כך שבעל הרכב בייבוא אישי לא נדרש לשלם עבור התיקון או שקיבל החזר ישירות מהיבואן.

בענף מעריכים כי פירוש השינוי הוא שלקוח של רכב בייבוא אישי יצטרך להמתין זמן ממושך, לעיתים חודשים, עז שיזכה לקבל החזר כספי. מקורות בענף התיווך בייבוא אישי אמרו בתגובה כי "כלל לא ברור אם זאת מדיניות גלובאלית של היצרן או מדיניות, "שנתפרה" עבור השוק הישראלי. להערכתם, ספק אם הדבר יפגע בנכונות לייבא רכב מייבוא אישי בשל הפרשי המחיר לטובת הייבוא האישי.