לידיעת חובבי הקריאה: אתר BookSprouts מציע לכם מועדון קריאה מהבית

וגם: קשה לכם לעקוב אחר מבול קטעי הוידיאו שמועלה ל-YouTube ? שירות חדש שנקרא Video-Alerts מתיימר לסייע למשתמשים רשומים לפלס את דרכם בריבוי תוכני הווידיאו ולמצוא את התוכן שמעניין אותם

1 מועדון קריאה וירטואלי

חובבי הקריאה נאלצו עד כה להסתפק בעולם האוף-ליין, ולהיפגש בחוגי בית כדי לנהל דיון על רבי המכר האחרונים. מעתה יש להם מקום בעולם האון-ליין. אתר חדש, BookSprouts, מתיימר להציע להם קהילה מקוונת, שמאפשרת לצ'וטט על ספרים עם גולשים אחרים, לפתוח מועדון ספרים וירטואלי, לקבוע פגישות ולכתוב ביחד ביקורת על ספר כלשהו. המודל העסקי של החברה מתבסס על מודל של חלוקת הכנסות, מרכישות ספרים שיתבצעו באתר, לצד הכנסות מפרסום. מתחרה של האתר הוא Shelfari, שנרכש לאחרונה על-ידי אמזון.

2 דומיין מקוצר

הגולשים האקטיבים, אלו שמבקרים מספר פעמים ביום באתרים חברתיים למיניהם ונוהגים לעדכן את שורת הסטטוס שלהם בפייסבוק בכל פעם שהם עושים משהו, אוהבים גם לשתף את החברים שלהם בלינקים מעניינים. להם מוצע השירות החדש Krunchd - האתר מאפשר להקליד כתובת URL, ארוכה ככל שתהיה, ולקבל קיצור של אותה כתובת, לצד האפשרות להוסיף מילה או ביטוי שקל לזכור אותו. שירות דומה כבר פופולרי למדי בקרב הגולשים - TinyURL, אולם מה שמבדיל את השירות החדש הוא האפשרות לצרף כמה כתובות - בקיצור, URL אחד.

3 משלוחי וידיאו

13 שעות של קטעי וידיאו מועלות ל-YouTube בכל דקה, והיכולת של הגולשים לעקוב אחר מיליוני הסרטונים היא בלתי אפשרית. שירות חדש שנקרא Video-Alerts מתיימר לסייע למשתמשים רשומים לפלס את דרכם בריבוי תוכני הווידיאו שיש ולמצוא את התוכן שמעניין אותם. השירות, פרי פיתוח של רון מרטנס, יזם ישראלי, מזכיר את השירות Google Alerts: משתמשים יכולים לקבוע אילו תכנים מעניינים אותם, כמו קליפים של להקה מסוימת, או סרטונים הקשורים למותג מסוים, ובכל פעם שסרטון וידיאו חדש שעוסק בנושאים הללו יעלה לרשת, יקבלו המשתמשים התראה בדואר האלקטרוני. השירות יינתן בחינם ואילו עבור שירות פרימיום, יישלמו הגולשים 10 דולר בכל חודש.

4 אתר בעיצוב אישי

גולשים שאוהבים להתעדכן ממספר רב של מקורות משתמשים בשירות iGoogle או Netvibes, אולם שירות חדש, שמציע יכולות דומות, מתיימר להחליף את השירותים הללו. מדובר ב- Scrapplet, שהושק בגרסת בטא פתוחה בשבוע שעבר, במטרה להוות אגריגטור ראוי למידע. השירות מאפשר למשתמשים למשוך כל פיסת מידע שהם מוצאים באינטרנט, ללא תלות ב-RSS, ולייבא אותה לעמוד האישי, בשיטת "משוך וזרוק". המשתמשים יכולים גם לעצב את המידע שמשכו, שממשיך להתעדכן בעמוד האישי, ברגע שהוא מתעדכן באתר המקור. ל-Scrapplet יש מתחרה ישראלי - Alefo אינטראקטיב.