שלמה מעוז: "בנק ישראל על סף סיום התחמושת; הצמודות הממשלתיות מוצו - האג"ח הקונצרניות יהפכו למעניינות"

הכלכלן הראשי של אקסלנס נשואה על החלטת בנק ישראל להוריד את הריבית ב-0.75%: "הפחתת הריבית - על רקע התחרות בין מדינות העולם בשאלה מי יפחית את הריבית בשעור ניכר יותר" ; "האפיק הנומינלי הממשלתי לקראת מיצוי סופי בתוך מספר שבועות"

"בנק ישראל על סף סיום התחמושת שבידו כדי להגביר הפעילות הכלכלית, ועתה נצטרך לחכות שהממשלה תבצע פעילות משלה בתחום הפיסקלית ותיתן עזרה מסויימת לאפיק הקונצרני שיהפוך לאפיק מעניין יחסית לשאר האפיקים שתנובתם מצטמקת".

כך אמר היום (ג') שלמה מעוז, הכלכלן הראשי של אקסלנס נשואה, בהתייחסו להחלטת נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, להוריד את הריבית במשק ב-0.75% ל-1.75%.

"כבר ב-11 בנובמבר הערכנו כי בנק ישראל יפחית הריבית לכיוון 2% על רקע התחרות בין מדינות העולם בשאלה מי יפחית את הריבית בשעור ניכר יותר כדי להחליש את המטבע שלו ולהאיץ את הפעילות הכלכלית של ארצו במסגרת המדיניות המרכנתליסטית המודרנית", הזכיר מעוז.

"בנק ישראלי הודה אתמול כי בין הסיבות שהניעו אותו להפחתת הריבית הייתה העובדה שהריבית יורדת בכל העולם, ובראש ובראשונה ירדה ל-0%-0.25% בארה"ב. נציין כי הריבית הופחתה בשלושת השבועות האחרונים במדינות הבאות: פולין, יפן, שווייץ, קוריאה, טייוואן, סלובקיה, קנדה, תאילנד, אינדונזיה, הודו, סין, מלזיה, סרי לנקה, טורקיה, הונגריה, ניו זילנד, אוסטרליה, בריטניה, גוש היורו, דניה ושוודיה", הוסיף מעוז.

עור אמר מעוז: "להערכתנו, האפיק הצמוד הממשלתי מיצה את עצמו, והאפיק הנומינלי הממשלתי לקראת מיצוי סופי בתוך מספר שבועות".