קיצוץ שכר רוחבי גם בקסלמן וקסלמן: יופחת ב-5%-10%

המשרד קלט בשנה האחרונה כ-200 סטאז'רים ; הקיצוץ הרוחבי בשכר נועד להימנע מפיטורים

אחרי משרד רו"ח דה-לויט ברייטמן את זהר, גם משרד קסלמן מבצע קיצוץ רוחבי של שכר: המשרד החליט בשבוע שעבר על צעדי התייעלות של קיצוץ שכר רוחבי. במסגרת הקיצוץ, יופחת השכר שעד 15 אלף שקל ב-5%, ואלה המרוויחים מעל 15 אלף שקל יספגו קיצוץ שכר של 10% בחלק השכר מעבר ל-15 אלף שקל.

יש לציין, כי משרד קסלמן קלט בשנה האחרונה כ-200 סטאז'רים. הקיצוץ הרוחבי בשכר נועד להימנע מפיטורים.

"גלובס" דיווח באחרונה על צעדי התייעלות בקסלמן, כמו גם בפירמות רוה"ח האחרות מקרב ה"ביג פור": כפי שדווח, קסלמן קיצץ למינימום את היקף השעות הנוספות של העובדים, כך שבוטלו השעות הנוספות היכן שלא היה בהן הכרח, והושארו רק במקרים שהיה בהן הכרח, וזאת על פי החלטת שותפים בכירים.

באחרונה הודיע משרד דה-לויט ברייטמן את זהר, על קיצוצי שכר של 5% ו-10%, בהתאם לרמות השכר. בפירמה המובילה בגודלה, ארנסט אנד יאנג, הודיעו באחרונה על כך שהתשלום בגין שעות נוספות ייעשה לפי החוק מעטה ולא באופן כמעט גורף כפי שנעשה עד אז. המשמעות היא הפחתה משמעותית בהיקף של עשרות אחוזים בשכרם של עובדים, שכן השעות הנוספות מהוות מרכיב משמעותי ביותר בשכר, בפרט בתקופת הדו"חות.

גם בסומך חייקין ביצעו צעדי התייעלות: המשרד ביקש מהשותפים לצמצם הוצאות, ובין היתר פוטרו סטאג'רים שהמשרד לא היה שבע רצון מהם.