קבוצת גאון מאשרת לבורסה: המגעים למיזוג גאון שוקי הון, מיטב ופריזמה הבשילו למו"מ - שצפוי להימשך שבועות ספורים

על פי ההערכות, רון לובש מתכנן להקים גוף שיאחד לתוכו את נכסי פריזמה, מיטב וגאון וינהל מעל 25 מיליארד שקל ; בגוף שינהל נכסי חיסכון לטווח קצר יוקצו לפריזמה, על פי ההערכות, 40% מהמניות, 40% למיטב ו-20% לגאון

קבוצת גאון אחזקות אישרה היום (ג') לבורסה כי המגעים למיזוג גאון שוקי הון, מיטב ופריזמה נמשכים, וכי הם הבשילו לכדי מו"מ בין הצדדים. המו"מ צפוי להימשך שבועות ספורים., שכן טרם נחתם הסכם מחייב. קבוצת גאון היא חברה ציבורית - בניגוד למיטב ולפריזמה - ולכן חייבת בדיווח.

על פי ההערכות, רון לובש העומד בראש קרן ההשקעות מרקסטון השולטת בפריזמה, מתכנן להקים גוף שיאחד לתוכו את נכסי פריזמה, מיטב וגאון וינהל יותר מ-25 מיליארד שקל. בגוף שינהל נכסי חיסכון לטווח קצר יוקצו לפריזמה, על פי ההערכות, 40% מהמניות, 40% למיטב ו-20% לגאון. ב"גלובס" הוערך שהמותג המשותף יכונה מיטב - כרגע עדיין לצד מותג פריזמה. ההערכות הן כי בין המועמדים לתפקיד המנכ"ל יהיו אבנר סטפק, יובל גביש וגדי גרינשטיין, והיו"ר יהיה צבי סטפק.

לפני כשבוע וחצי נודע כי בית ההשקעות פריזמה יפורק לחלקים. בעוד שתחת המתווה האמור צפויה פריזמה לאחד עם מיטב ועם גאון בית השקעות את פעילות קרנות הנאמנות (13.2 מיליארד שקל במשותף), תיקי ההשקעות ותעודות הסל (3 מיליארד שקל), הרי שפריזמה מנהלת במקביל משא ומתן מתקדם למכירת קופות הגמל לפסגות. למיטב ולגאון קופות גמל משלהם.

יצוין, כי לפריזמה אין פעילות בתחום החיסכון הפנסיוני כדוגמת קרנות פנסיה או ביטוחי מנהלים. מנגד, משמש בית ההשקעות כחבר בורסה באחד העם, ביחד עם גאון בית השקעות. לקרנות הנאמנות של פריזמה חוב בהיקף של 500 מיליון שקל, מתוך חוב לבנקים פועלים, לאומי ודיסקונט בהיקף של מיליארד שקל שרובץ על פריזמה.

האישור למגעים הללו עולים לאחר שלחלל האוויר נזרקו שמות של גופים מוסדים שונים כמו אפסילון, תמיר פישמן, ילין לפידות ואלטשולר שחם כאופציונליים לקיום מו"מ, אולם עם מיטב ועם גאון כאמור התנהל המו"מ הרציני ביותר.