עלייה של מאות אחוזים במספר האתרים הישראליים שנפרצו על ידי האקרים בצל הלחימה בעזה

חברת אבטחת המידע אפליקיור מדווחת גם על גידול של עשרות אחוזים בימים האחרונים בניסיונות לפרוץ אתרים שמשתמשים בתוכנות אבטחה ; "מדובר בארגונים איראניים, וקבוצות שמזדהות עם סוריה והחיזבאללה", אומר דיוויד עלוש, מייסד אפליקיור, ל"גלובס"

כמות ולא איכות - זה מה שמנחה את ההאקרים בימים האחרונים, שמנסים בכל דרך להפיל אתרים ישראליים בצל הלחימה בעזה. חברת אבטחת המידע אפליקיור מדווחת על עלייה של מאות אחוזים במספר האתרים שנפרצו על ידי האקרים, לצד גידול של עשרות אחוזים בניסיונות לפרוץ אתרים שמשתמשים בתוכנות אבטחה.

"מדובר בארגונים איראניים, שחלקם מגדירים את עצמם כארגונים קומוניסטיים, וקבוצות שמזדהות עם סוריה והחיזבאללה", אומר דיוויד עלוש, מייסד אפליקיור, ל"גלובס". "זאת בהשוואה להאקרים שפעלו במהלך מלחמת לבנון השנייה, שהיו בעיקר ילדים ממרוקו".

בין האתרים שנפרצו ניתן למצוא את האתר הרשמי של מזדה, ואת האתר של קארגו, ולדברי עלוש, ההבדל העיקרי בין הפריצות האחרונות, לביו אלו שאפיינו את מלחמת לבנון השנייה, היא בעובדה שההאקרים מעוניינים להפיל כמה שיותר אתרים, ללא חשיבות לגודלם. "מדובר בהאקרים מאוד מאורגנים, שכבר לא מעניין אותם לפרוץ לאתר אחד אלא לכמה שיותר אתרים. הם סורקים את הרשת ופורצים לאיפה שהם יכולים".

עלוש מוסיף כי ההאקרים לא מנסים יותר להסתתר, אלא מתגאים בפריצות שהם עושים, ואף מאפשרים באתר הבית שלהם לתקשר עימם. "אם בעבר ההאקרים היו משתילים ביטוי נאצה באתרים הפרוצים, היום הם מבינים כי זה כלי הסברה של ממש", הוא מסביר. "הם מעלים תמונות זוועה, מוסיפים הסבר בשפה האנגלית, ואף מעלים סרטוני יו-טיוב, תוך שימוש בטכניקות פריצה חדישות".

בעקבות הפריצות הללו, איגוד האינטרנט הישראלי ממליץ לבעלי האתרים הישראליים לנקוט במשנה זהירות ולשים דגש על האבטחה באתרי האינטרנט שלהם ועל ניטורם. בין היתר מומלץ לוודא שמערכות ההפעלה ותוכנות היישום בשרת מעודכנות, לוואדא שלאתר קיימת הגנה היקפית מתאימה, לוודא שממשק עדכון התוכן ברשת מוגן היטב ולנטר באופן קבוע את תוכנו של האתר על מנת לגלות השחתות במהירות.