באפט והמבורגר משתפים פעולה: חברת ביטוח של ברקשייר האת'אווי תשמש כמבטחת משנה של הראל

החברה הנמנית עם קבוצת האחזקות של גורו ההשקעות תבטח 20% מהשייר בכל ענפי הביטוח הכללי של קבוצת הראל החל ממחר - ולמשך שנתיים ; המבורגר: "ההצעה לשיתוף פעולה באה מצידם לפני כשנה ורבע"

קבוצת הביטוח הראל , שבשליטת משפחת המבורגר, הודיעה היום (ד') על השקת שיתוף פעולה ראשון מסוגו עם חברת ביטוח המשנה National Indemnity מקבוצת ברקשייר התאוויי של וורן באפט, במסגרתו תעביר לה 20% מעסקיה בשייר - הכנסות החברה מפרמיות ודמים בביטוח לאחר ניכוי העברות פרמיות לחברות ביטוח משנה - בכל ענפי הביטוח הכללי, כולל חבויות.

ההסכם מתייחס לכל עסקי הביטוח הכללי של הקבוצה בהראל חברה לביטוח, ביוון ובעסקים העתידיים בתורכיה, וזאת לגבי עסקים שירשמו החל מה-1 בינואר 2009. ההסכם בין הצדדים הינו לשנתיים.

"ההצעה לשיתוף פעולה זה באה מצידם לפני כשנה ורבע", סיפר היום יאיר המבורגר, יו"ר הראל, שהוסיף כי "ללכת יד ביד עם גוף שכזה מהווה יתרון בימים אלו של המשבר וגם בימים רגילים". עד כה, קבוצת ברקשייר עשתה הסכם מעין זה רק עם עוד חברה אחת בעולם - חברת ביטוח המשנה סוויס-רה . גדעון המבורגר, נשיא הראל ביטוח, ציין כי "לאחר מספר שנים של קשרי עבודה בין הצדדים ולאור האמון ההדדי הרב שנוצר במהלך תקופה זו, החליטו החברות להדק ולהגביר את שיתוף הפעולה ביניהן ולחתום על הסכם ייחודי לשיתוף פעולה בתחום הביטוח הכללי. חשיבותו של הסכם זה מתחדדת במיוחד בתקופת משבר פיננסי גלובלי".

במסגרת ההסכם הייחודי - הסכם ביטוח משנה יחסי במסגרתו מבטח המשנה משתתף בסיכון באותו החלק בו הוא משתתף בפרמיה - תעביר הראל 20% מפעילות הביטוח הכללי שלה כולל ביטוחי קטסטרופות, לאחר העברת הפרמיות למבטחי משנה אחרים ובניכוי הוצאות ועלויות נוספות, לברקשייר שתשיא בסיכון בעסקים אלו. במידה והתביעות בעסקים אלו יהיו נמוכים מהיקף התשלומים שיועברו ל-National Indemnity, אזי הרווח ישמר בחברת ביטוח המשנה, וגם להיפך במקרה של הפסדים.

מעבר להעברת חלק מהסיכון הביטוחי מחוץ לבית בימים טרופים אלו, יקטנו בעקבות ההסכם והקטנת החשיפה בשייר של החברה, דרישות ההון המינימלי של הראל בעשרות מיליוני שקלים. הפחתה זו בהון העצמי הנדרש תחל מ-2009.

הגם שמדובר בהסכם עסקי בין שתי הקבוצות, בהראל ציינו היום כי בכוונתם להרחיב משמעותית את שיתוף הפעולה בין החברות גם לביטוחים מיוחדים כאשר בהתייחס לעסקת מניות נמסר מהראל כי "עדיין לא דובר בנושא", הגם שלדברי גדעון המבורגר, "אנו תקווה כי בשנים הקרובות היחסים המסחריים המצוינים בין הגופים יתהדקו גם לתחומים נוספים".

הראל השקעותהראל השקעות