גאון ומיטב דורשות להקטין חלקה של פריזמה בבית ההשקעות המשותף

הדרישה נעשתה על רקע המשך הירידה בהיקף הנכסים של פריזמה ; מקורבים למרקסטון: "העסקה תתבצע רק אם לפריזמה יהיו 40% מהמניות" ; מחלוקת גם באשר לזהותו של מנכ"ל בית ההשקעות

לאור המשך התכווצות נכסי פריזמה, גאון ומיטב מעוניינות לבצע התאמה של חלקה של פריזמה בבית ההשקעות הממוזג - כך נודע ל"גלובס".

בימים אלה מתקיים משא-ומתן בין הצדדים למיזוג שלושת הגופים לגוף אחד, בו פריזמה ומיטב יחזיקו 40% מהמניות כל אחת, וגאון תחזיק ב-20% הנותרים.

כעת, כאמור, גאון ומיטב רוצות לבצע התאמה של החלוקה, שתיעשה או על-ידי הקטנת חלקה של פריזמה בבית ההשקעות הממוזג, או באמצעות תשלום במזומן של פריזמה, שבשליטת קרן מרקסטון, למיטב וגאון.

בכל מקרה, מרגע חתימה על העסקה ועד ל"קלוזינג", נכסי פריזמה עלולים להמשיך ולהתכווץ. לכן, לא ברור כיצד תתבצע ההתאמה הסופית של הנכסים, לאחוזי הבעלות.

גורמים המקורבים למרקסטון טוענים כי המו"מ מתבסס רק על חלוקת המניות המקורית, לפיה לפריזמה יוקצו 40% מהמניות, ואם העסקה תבשיל היא תתבצע לפי חלוקה זו בלבד. מפריזמה נמסר כי "כל עוד מתקיים משא ומתן איננו מתכוונים להגיב על נושאים שעלו או יעלו בו".

מרקסטון לא הכתובת

נושאים נוספים שעומדים כרגע על שולחן הדיונים נוגעים לחוב של פריזמה, העומד על כמיליארד שקל ושימש לרכישת קרנות הנאמנות וקופות הגמל מבנק לאומי והפועלים. במו"מ בין הצדדים מסתמן כי כ-100 מיליון שקל יועברו לחברה הממוזגת, אך בכל מקרה היקף החוב שיעבור תלוי בהיקף וברווחיות של הנכסים שייכללו בסופו של דבר בבית ההשקעות הממוזג.

עדיין לא ברור מי ישא בשאר החוב, שהיקפו עומד על 900 מיליון שקל. אפשרות אחת היא שהחוב יעבור למרקסטון, אך מרקסטון היא אינה כתובת אידיאלית לחוב, שכן אין לה נכסים לשעבד כנגדו. אפשרות נוספת היא שחלק מהחוב ייכלל בעסקה למכירת קופות הגמל של פריזמה לפסגות, אולם נכון להיום הקופות אמורות לעבור לפסגות ללא החוב.

מחלוקת נוספת בין גאון, מיטב ופריזמה, היא באשר לזהותו של המנכ"ל. כל אחד מהגופים היה רוצה לראות את אנשיו עומדים בראש הגוף הממוזג, כך שלמעשה ישנו עודף מועמדים על משרה שיכולה לאייש מקסימום שני אנשים. עד כה דובר על כך שיובל גביש, מנכ"ל פריזמה, ואבנר סטפק, מנכ"ל מיטב, יהיו המנכ"לים המשותפים של הגוף הממוזג, ואילו צבי סטפק יהיה ליו"ר. אולם, גם איציק שנידובסקי, משנה למנכ"ל מיטב, הוא מועמד מטעמה לתפקיד המנכ"ל, וכך גם גדי גרינשטיין, מנכ"ל גאון שוקי הון.

כמו כן, אבנר סטפק עשוי להתמנות לתפקיד אחר ולא למנכ"ל, וגרינשטיין, שבמקור הוא איש השקעות, עשוי להתאים גם לתפקיד מנהל ההשקעות הראשי. אם הצדדים יצליחו להתגבר על המכשולים ולהקים גוף מאוחד, הרי שהוא ינהל כ-27 מיליארד שקל ויעסוק בקרנות נאמנות, ניהול תיקים, תעודות סל וברוקראז'.