שי אגסי, מאחוריך: טויוטה מפתחת בחשאי מכונית חשמלית שתונע באמצעות אנרגיה סולארית

כך דיווח עיתון העסקים היומי היפני "ניקיי" ; העיתון מסר כי הפיתוח יארך מספר שנים וייקח זמן עד שהמכונית תשווק ברחבי העולם ; המכונית תנוע באמצעות תאים סולאריים שיותקנו בה, וכן תוכל להיטען באופן חשמלי ע"י קולטים סולאריים המוצבים על גגות בתים

עיתון העסקים היומי, "ניקיי" ביפן, מדווח היום (ה'), כי ענקית המכוניות היפנית, טויוטה , פועלת בחשאי לפיתוח מכונית חשמלית שתונע באמצעות אנרגיה סולארית. זאת בניסיון לשקם את הפעילות העסקית המגמגמת שלה בתקופה האחרונה, ע"י פיתוח מכונית עתידנית מתקדמת.

עם זאת, דיווח העיתון, הפיתוח יארך מספר שנים וייקח זמן עד שהמכונית תשווק ברחבי העולם. נציגי טויוטה לא היו זמינים למתן תגובה, היות ומשרדי החברה היו סגורים היום לרגל חופשת השנה החדשה.

ע"פ הדיווחים, המכונית תנוע באמצעות תאים סולאריים שיותקנו במכונית, וכן היא תוכל להיטען באופן חשמלי ע"י קולטים סולאריים המוצבים על גגות בתים. עם הזמן, טויוטה מתכננת לפתח מודל שיוכל לנוע באמצעות תאים סולאריים שיותקנו במכונית בלבד, מבלי להיעזר בחשמל חיצוני.

נזכיר כי בדצמבר השנה, טויוטה הפתיעה ומסרה כי היא צופה, לראשונה מזה 70 שנות פעילות, גלישה להפסד תפעולי, בהשפעת המיתון העולמי, ובמיוחד בשוק האמריקני. עם זאת, טויוטה היא מובילה בתחום האנרגיה הירוקה, ובכירים בחברה מסרו כי טויוטה לא מתכוונת לקצץ במחקר בתחום הירוק, למרות התנאים הכלכליים המאתגרים.