"תרמית מיידוף" מעמידה את ה-SEC על רגליה האחוריות: הונאת 'פונזי' בהיקף מיליארד דולר נחקרת בארה"ב

הרשות לניירות ערך האמריקנית בלמה השבוע תרמית בהיקף 23 מיליון דולר שכוונה נגד משקיעים ; הונאות דומות נוספות עלולות לצוץ, כשמשקיעים בארה"ב חוששים מהידרדרות נוספת בשוקי המניות, ומניהול כושל של כספם ומבקשים למשוך את השקעתם

בזמן שהרגולטורים בארה"ב מנסים לפתור ולחקור את הונאת 50 מיליארד הדולר שביצע ברנרד מיידוף, ושזכתה לשם "הונאת הפונזי של מיידוף", הרשויות מוסיפות לנהל חקירות בקרב מנהלים בכירים נוספים שחשודים בהונאות דומות, כפי שדיווחו מקורבים לחקירות אמש בלילה לסוכנות הידיעות בלומברג בארה"ב.

הרשות לניירות ערך האמריקנית (SEC) דיווחה כי היא חוקרת לפחות מקרה אחד בו משקיעים נפלו קורבן להונאה בהיקף מיליארד דולר. הונאות נוספות עם אותם קווי מתאר עלולות לצוץ בתקופה הקרובה, כשמשקיעים בארה"ב חוששים מהידרדרות נוספת בשוקי המניות, ומניהול כושל של כספם ומבקשים למשוך את השקעתם.

השבוע, דיווחה ה-SEC, נבלמה תרמית בהיקף 23 מיליון דולר שכוונה נגד משקיעים מהאיטי. "עליכם לחקור לעומק פרשיות מסוג זה", אמר נשיא אוניברסיטת רוצ'סטר, ג'ואל סליגמן, בספרו על ה-SEC. "זוהי עדיפות ממעלה ראשונה אחרי ההונאה הענקית של מיידוף", אמר.

נציין כי החוקרים לא מצאו ראיות שמצביעות על כל שההונאות הנחקרות הן בקנה מידה עצום כמו זו של מיידוף.