שליח האו"ם למזרח התיכון: :כדי להשיג הפסקת אש, על חמאס להסכים להפסקה מוחלטת של הירי לעבר ישראל"

רוברט סרי אף ציין כי נדרשת התחייבות מהחמאס לעצירה של הברחות הנשק ; מזכ"ל האו"ם קורא למנהיגי העולם להתערב כדי להביא להפסקת אש ; מועצת הביטחון דחתה הצעת החלטה שהביא עבאס בתמיכת מדינות ערב משום שזו התעלמה מהירי של חמאס על הדרום

מזכ"ל האו"ם, באן-קי מון קרא אתמול (ו') למנהיגים מרכזיים בעולם להגביר את המאמץ כדי להביא להפסקת אש מיידית בין ישראל לחמאס. מון תומך בהכנסת משקיפים בינלאומיים כדי לפקח על הפקת האש וכדי לסייע לאוכלוסייה הפלסטינית ברצועת עזה.

מחמוד עבאס ומספר שרי חוץ ממדינות ערב הגיעו בסוף השבוע לניו יורק כדי להאיץ במועצת הביטחון של האו"ם לקבל החלטה המגנה את ישראל והקוראת לה להפסיק מיד את ההפצצות על עזה. טיוטת ההחלטה שהביא עבאס נדחתה משום שהיא "בלתי מאוזנת ובלתי קבילה", משום שאין בה קריאה מקבילה לחמאס לעצור את הירי לעבר הדרום, שהיא הדבר שגרם לתקיפה הישראלית.

האו"ם הוא כעת הגורם הבינלאומי היחיד המסכים לשמש גורם מפקח על הפסקת האש, אם הצדדים יהיו מוכנים להסכים לה. מועצת הביטחון שוקלת האם לשלוח כוח כזה לעזה בדומה לכוח השלום של האו"ם המפקח על הפסקת האש בין ישראל ללבנון.

שליח האו"ם למזרח התיכון, רוברט סרי, אמר כי כדי להשיג הפסקת אש, על חמאס להסכים להפסקה מוחלטת של הירי לעבר ישראל והתחייבות לעצירה של הברחות הנשק.