איגוד הכדורסל והמינהלת שוב על מסלול התנגשות, הפעם על גובה התמלוגים

בשנתיים האחרונות קיבל האיגוד 1.7 מיליון שקלים, וכעת הוא דורש 2.7 מיליון שקלים לעונה הנוכחית ; המינהלת מציעה לקבוצות: נהלו בעצמכם את המו"מ מול האיגוד על התמלוגים

מחלוקת בין מינהלת ליגת העל בכדורסל לאיגוד הכדורסל על גובה התמלוגים השנתיים. אחרי שבשנים האחרונות העבירה המינהלת 1.7 מיליון שקלים מדי שנה לאיגוד, דורש האיגוד להעלות את התמלוגים ל-2.7 מיליון שקלים בעונה הנוכחית.

המחלוקת נובעת מהסכם היסטורי בין הצדדים שקבע עד לפני שלוש שנים, כי על המינהלת להעביר מדי עונה 17% מהכנסותיה לאיגוד הכדורסל. אלא שההסכם האחרון נפתח לבקשתה של המינהלת והועמד על תשלום קבוע בגובה 1.7 מיליון שקלים, בעקבות טענה של המינהלת כי הגידול בהכנסותיה נובע מפעולות שיווק של המינהלת ולא של האיגוד. מנגד טוענים באיגוד הכדורסל שעל פי ההסכם המקורי בן הצדדים המינהלת אמורה להעביר 3.9 מיליון שקלים, כך שהסכום המבוקש (2.7 מיליון) הוא כבר בגדר פשרה.

במינהלת לא רק שלא מסכימים לפשרה, אלא דורשים להוריד גם את הסכום שהועבר עד כה: יו"ר המינהלת, אבנר קופל, הביא לאיגוד הכדורסל הצעה חדשה לפיה בשלוש השנים הקרובות סך התשלומים שיועברו יהיו מופחתים בהשוואה לאלה של היום. על פי ההצעה של קופל יועברו לאיגוד הכדורסל 4 מיליון שקלים בלבד בשלוש העונות הבאות, על פי הפירוט הבא: 1.7 מיליון שקלים העונה, 1.3 מיליון בעונה הבאה, ומיליון שקלים בעוד שנתיים.

אחת הבעיות במו"מ היא העובדה שחלק נכבד מבעלי הקבוצות שיושבים בדירקטוריון של המינהלת הם גם נציגים של קבוצותיהם באיגוד הכדורסל ועל פי המינהלת, "הם לא מסייעים למינהלת במלחמה מול האיגוד". לפיכך מתכוונים ראשי המינהלת להודיע לראשי הקבוצות בליגת העל שהם רשאים לנהל בעצמם את המו"מ מול איגוד הכדורסל בנוגע לגובה התמלוגים שהם רוצים להעביר לאיגוד.

גזבר וסגן בכיר ליו"ר איגוד הכדורסל, מנחם וידהורן, שהתייחס למחלוקת אמר: "בגלל המצב הכלכלי הסכמנו בשנים האחרונות להתגמש ולקבל פחות ממה שסוכם. מה שביקשנו השנה עדיין נמוך מהסכום בהסכם המקורי ב-1.2 מיליון שקלים, וזאת נראית לנו פשרה ראויה".

הירשם לניוזלטר והתראות ספורט