ירידה של 18% בגניבות כלי רכב ב-2008 ל-24,458 מכוניות לעומת 29,965 מכוניות ב-2007. עיקר הירידה בשנה החולפת נרשם במחוז מרכז של המשטרה שם קטן מספר כלי הרכב הגנובים בכ-23.9% לסך של 7,494 כלי רכב. כך עולה מנתוני יחידת המשטרה אתגר, המתרכזת במלחמה במכת גניבות כלי הרכב.
יחידת אתגר, שפועלת בשיתוף פעולה עם איגוד חברות הביטוח שמשתתף במימונה, הוקמה לראשונה ב-1998 ונסגרה ב-2003, בטרם הוקמה בשנית בתחילת 2006. מאז הקמתה המחודשת של היחידה, נרשמת ירידה מצטברת של 30% במספר כלי הרכב הגנובים.
לדברי גדעון המבורגר, יו"ר איגוד חברות הביטוח ונשיא הראל, "מדובר בחיסכון של 430 מיליון שקל למשק ". המבורגר הוסיף כי להערכתו השיפור במצב גניבות הרכב בישראל יימשך לאור כך ש"בישראל כמות גניבות כלי הרכב עדיין די גדולה ביחס לעולם". לדבריו, חלק ניכר מהגניבות של כלי רכב בישראל נעשה לצורך חלקי חילוף לרכבים ולכן, "יעזור אם יורידו את המיסוי על חלקי חילוף לרכבים".
זאב אבן חן, מנכ"ל איגוד חברות הביטוח ציין, כי איגוד חברות הביטוח סגר לאחרונה עם המדינה את סוגיית הפעלת יחידת אתגר גם ב-2009 עם מימון חלקי של חברות הביטוח (שיעמידו 40% מהמימון הנדרש ליחידה).
בסיכומה של 2008 סובארו ליאונה היה הרכב הנגנב ביותר בישראל. אחריו ניצבים במורד דירוג כלי הרכב הנחשקים ביותר של הגנבים, קטנועי סאן יאנג ורכבי המיצובישי לנסר. עם זאת, כלי הרכב החדשים הגניבים ביותר שגילם על הכביש עד 4 שנים הם קטנועי סאן יאנג וקטנועי קואנג יאנג, ואחריהם רכבי המזדה 3.
השיפור הניכר בגניבות כלי הרכב בישראל מורגש טוב יותר בהתחשב בכך שבכל השנים האחרונות גדל צי הרכב של הציבור בשיעור חד ובעקביות מדי שנה.
כך, נכון להיום עומד מספר כלי הרכב בישראל על כ-2.8 מיליון מכוניות, לעומת 2.55 מיליון שקל לפני כשנה. מכאן שמספר המכוניות הגנובות לכל אלף כלי רכב הנוסעים על הכביש בישראל קטן ב-2008 ל-8.9 כלי רכב לעומת 11.6 מכוניות לכל אלף כלי רכב ב-2007, 13.2 כלי רכב ב-2006 ושיא של 14.9 כלי רכב ב-2001.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.