פומה יצאה מקניון רמת-אביב: "החנות לא עמדה בציפיות"

החנות הועברה לקניון הנגב ; קניון רמת-אביב: "כבר לפני 7 חודשים הודענו לפומה כי לא נחדש את החוזה עמה" ; בחודש הבא צפויה קובצת סקאל להיכנס לקניון רמת-אביב עם חנות של ג'יי, במקום פומה

חברת פומה החליטה לצאת מקניון רמת-אביב ולסגור את חנות המותג שהפעילה בו - כך נודע ל"גלובס". החנות נסגרה לפני ימים אחדים ופעילותה הועתקה לקניון הנגב.

לדברי בכיר בחברת פומה, ההחלטה לסגור את החנות באה לאחר שהחברה התאכזבה מהפעילות בקניון ולאור העובדה שהמכירות לא תאמו לדמי השכירות הגבוהים בקניון, דבר שהביא בפועל לכך שהחנות הסבה לחברה הפסדים.

חברת פומה נמצאת בבעלות אבי שפר וישראל אגלניק המייבאים את המותג החל משנת 1981. כיום משווק המותג פומה ב-350 נקודות מכירה הכוללות את רשתות הספורט. כמו כן, הוא משווק ב-6 חנויות מותג הנמצאות בבעלות ישירה של החברה.

"היתה לנו ציפייה שהחנות בקניון רמת-אביב שנפתחה לפני 3 שנים, תהיה חנות הדגל שלנו וגם תביא פרנסה. כבר במקור, מיקום החנות בקומה התחתונה לא היה כל-כך טוב ולא עמד בציפיות. בשנה וחצי האחרונות רצינו לברוח. מעבר להפסדים ולשכר הדירה הגבוה, העבודה עם הנהלת הקניון לא הייתה נעימה, בלשון המעטה, וגם זה פקטור", אומר היום ל"גלובס" בכיר בחברה.

לדבריו, החברה שילמה בקניון דמי שכירות בגובה 134 דולר למ"ר ובתוספת של כ-15 דולר למ"ר דמי ניהול. "לפני כשבעה חודשים ביקשו להעלות לנו את דמי השכירות וסירבנו. בשיחות על חידוש החוזה, דרשה הנהלת הקניון דמי שכירות של 163 דולר למ"ר ולאחר מכן הסכימה לרדת ל-120 דולר למ"ר", הוא אומר.

לדברי אותו בכיר, וללא קשר, החברה בוחנת היום מחדש את פתיחת חנויות המותג לאור עלות השכירויות. "גם במקומות שבהם שחתמנו חוזים, אנחנו מנהלים משא-ומתן להוריד את השכירויות כי המצב השתנה. עידן טירוף דמי הפינוי-נגמר", הוא אומר.

מנגד טוען מקור בקניון רמת-אביב כי "חנות פומה לא עבדה טוב כבר מההתחלה", וכי "לא היה פדיון שמצדיק את פעילותה ואת חידוש חוזה השכירות".

בחודש הבא צפויה קובצת סקאל להיכנס לקניון רמת-אביב עם חנות של ג'יי, במקום פומה.

הנהלת הקניון מסרה בתגובה: "כבר לפני 7 חודשים הודענו לפומה כי לא נחדש איתה את חוזה".