בארי לויט מתרו מציע לסאן: "רכשו אותנו תמורת 15 דולר למניה במזומן" - פרמיה של 81.6% מעל מחיר השוק

במכתב ששלח יו"ר חברת התרופות מחיפה ליו"ר חברת התרופות ההודית ושדווח לרשות ני"ע האמריקנית, מציע לויט לבקש הארכה של 30 יום מביהמ"ש ; הצעת הרכש של סאן: 9.5 דולר למניה

הסאגה בין תרו לסאן ההודית נמשכת. בארי לויט מתרו מציע לסאן (סימול: SUNP:IN בהודו): "רכשו אותנו תמורת 15 דולר למניה במזומן". מחיר זה, נציין, מגלם פרמיה של 81.6% מעל מחיר השוק.

תרו החיפאית נסחרת מעבר לדלפק בניו-יורק ברשימת ה-Pink Sheets ואתמול ננעלה בשער 8.26 דולר למניה. החברה נסחרת לפי שווי-שוק כולל של 301.63 מיליון דולר, כיוון שמתחילת 2008 עלתה המניה ב-7.2%.מכאן, שההצעה מגלמת שווי של 547.76 מיליון דולר לחברת התרופות הישראלית.

במכתב ששלח יו"ר חברת התרופות מחיפה ליו"ר חברת התרופות ההודית ושדווח לרשות ני"ע האמריקנית, מציע לויט לבקש הארכה של 30 יום מביהמ"ש. הצעת הרכש של סאן, נזכיר, עומדת על 9.5 דולר למניה.

"התאכזבו שסירבת למאמצינו המוקדמים להיפגש כדי לשאת ולתת", כותב לויט לדיליפ שנגבי, יו"ר סאן. "כיוון שציינת כי לא תנהל עימנו מו"מ אם לא נציע הצעה נגדית להירכש על-ידכם... מועצת המנהלים אישרה לי להציע מיזוג תמורת 15 דולר במזומן", נכתב במכתב.

גם הפעם, כמו בסבב ההתכתבות הקודם, הזכיר לויט לשנגבי שסאן כבר שילמה סכום גבוה יותר, 10.25 דולר עבור מניית תרו, כשרכשה בתחילת 2008 את אחזקות קרן ברנדס האמריקנית בחברה, ובנוסף, מציין את "העמדה של טמפלטון, שמחזיקה במספיק מניות כדי לחסום מיזוג לבדה, ושאינה תומכת במיזוג במחיר הנוכחי", כתב.

לפני כשנתיים נחתם הסכם למכירת חברת התרופות תרו לסאן ההודית, לפי מחיר של 7.75 דולר למניה. במקביל, הזרימה סאן לתרו 60 מיליון דולר בהנפקה פרטית. לאחר שהתנגדות של משקיעה מוסדית בתרו, פרנקלין טמפלטון, לעסקה כבר הגיעה לדיונים משפטיים, תרו שינתה כיוון והודיעה במאי האחרון על ביטול המיזוג. כיום, ההליכים מתקיימים בין סאן לתרו.

באוגוסט פסק בית המשפט המחוזי לטובת סאן, שמבקשת את יישום הסכם האופציה שחתמה עם בעלי השליטה הנוכחיים בתרו. נקבע, כי סאן אינה מחויבת בהצעת רכש מיוחדת על מנת לרכוש את גרעין השליטה בתרו, מה שמאפשר לה למעשה לקבל לידה את מניותיהן של משפחות מייסדי תרו, לרבות מניותיו של יו"ר החברה הד"ר בארי לויט. תרו ערערה לבית המשפט העליון, שנתן לחברות הזדמנות להגיע להסדר.

תרו פרמצבטיקלתרו פרמצבטיקל