פישמן רשתות מפצלת את תקציב הפרסום

תקציב בסט ביי יעבור לפרסום שנהב, ואילו תקציב BIG BOX יישאר בפובליסיס-אריאלי ; הרקע למהלך קשור ככל הנראה לפרידה של פובליסיס-אריאלי מחברת רכש המדיה מיוז

"בסט ביי רשתות" מקבוצת פישמן רשתות מפצלת את תקציבי הפרסום שלה לשני משרדים: תקציב רשת בסט ביי עובר למשרד הפרסום שנהב, ותקציב רשת "BIG BOX" ימשיך לעבוד עם משרד הפרסום פובליסיס-אריאלי. עד כה, טופלו שני התקציבים בפוליסיס-אריאלי.

לפי ההערכות, הרקע למהלך הוא הפרידה של פובליסיס-אריאלי מחברת רכש המדיה מיוז, עליה דווח לראשונה ב"גלובס".

"העמקת הבידול"

משרד הפרסום פובליסיס-אריאלי הפסיק באחרונה את ההתקשרות עם חברת המדיה מיוז, שבבעלות קבוצת פישמן. הפסקת ההתקשרות עם מיוז באה על רקע האישור שקיבלו יאיר גלר ומשה נסיס (בעלי גלר-נסיס) מהממונה על ההגבלים העסקיים לנהל כחלק מהסכם ניהול את פובליסיס-אריאלי - כחלק מתפקידם כיושבי הראש של קבוצת פובליסיס ישראל. בשבועות האחרונים בחנו השניים את כל ההסכמים המסחריים שבין פובליסיס אריאלי ללקוחות, לרבות ההתקשרות בתחום המדיה, וקיבלו החלטה שמדובר בהסכם שאינו כלכלי לאריאלי.

בקבוצת פובליסיס-ישראל לקחו בחשבון שהמהלך עשוי להביא לכך שתופסק ההתקשרות של קבוצת פישמן עם פובליסיס-אריאלי בטיפול בתקציבי הפרסום של "ביג בוקס" ו"בסט ביי", אולם בסופו של דבר נראה כי רק אחד מהתקציבים עזב את המשרד.

יובל גל, מנכ"ל בסט ביי רשתות, אמר כי "פיצול התקציב יסייע בהעמקת הבידול בין רשת בסט ביי לבין רשת BIG BOX. מדובר בשתי רשתות בעלות מיצוב שונה הפונות לקהלים שונים".

קו פרסומי חדש

לדברי שמוליק שנהב, מנכ"ל משרד הפרסום "שנהב", "בסט ביי ופרסום שנהב עובדים בימים אלה על קו פרסומי חדש וייחודי לרשת בסט ביי".

אורלי ראובני, משנה למנכ"ל פובליסיס-אריאלי: "אנו שמחים להמשיך ולעבוד עם BIG BOX מקבוצת פישמן, מותג שהושק בהצלחה רבה באמצעות אריאלי לפני כ-3 שנים. אנו בטוחים כי יחד נמשיך לעשות עבודה מצויינת למותג".

לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, תקציב הפרסום של בסט ביי עמד ב-2008 על כ-6.5 מיליון דולר במחירי מחירון, שהם כ-2-2.5 מיליון דולר במחירים ריאליים.

מניתוח התקציב עולה שהרוב המוחלט של התקציב הופנה לפרסום בעיתונות, למודעות אינטשים, שאינן פופולאריות לרוב בקרב משרדי הפרסום הגדולים.

תקציב הפרסום של BIG BOX עמד ב-2008 על 3.4 מיליון דולר במחירי מחירון, המהווים כ-1-1.5 מיליון במחירים ריאליים. גם כאן הופנו למעלה מ-90% מהתקציב למודעות בעיתונות, ולא לאמצעי מדיה אחרים.

* אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס".