קבלן תובע 10 מיליון שקל ממריו לזניק ואחרים: רימו אותי בפרויקט נדל"ן בספרד

שלמה קדוש, בעלי חברת קד-קו בניין וכבישים, טוען כי השקיע בשותפות שהקימו הנתבעים סכומים נכבדים וב-2004 מכר את אחזקותיו בה, תוך הסתמכות על מצגיהם השקריים של הנתבעים בדבר רווחיות של פרויקט נדל"ן

שלמה קדוש, בעל החברה הקבלנית קד-קו בניין פיתוח וכבישים, תובע בבית המשפט המחוזי בתל-אביב כ-10 מיליון שקל מהקבלן מריו לזניק, עו"ד רונן גפניאל (שותפו של עו"ד דוד אפרתי בחברת מבני גאיה) ומאחרים, בטענה שרימו אותו במסגרת שותפות שהקימו בשנת 2000 לצורך פרויקטים בתחום הנדל"ן בדרום ספרד.

באמצעות עו"ד איתן ארז טוען קדוש, כי השקיע בשותפות סכומים נכבדים ומשמעותיים וב-2004 מכר את אחזקותיו בה, תוך הסתמכות על מצגיהם השקריים של הנתבעים בדבר רווחיות של פרויקט נדל"ן שהקימה השותפות בדרום ספרד. לדבריו, השותפים ניצלו את בריאותו הרופפת וטענו שהשותפות מיצתה עצמה ואין עוד סיכוי להוציא לפועל עסקאות רווחיות נוספות באזור.

רק לאחר מכן, טוען קדוש, הוא גילה ששותפיו הקימו חברה נפרדת מאחורי גבו וגרפו 10 מיליון אירו בעסקת נדל"ן באזור בו פעלה השותפות, ובניגוד לתניית אי-תחרות שנחתמה ביניהם. לדבריו, מעשי הרמייה של עו"ד גפניאל ומריו לזניק בושלו במשך תקופה ארוכה על אש קטנה, וכללו העסקת אנשי מפתח בחברה המשותפת על תקן "סוסים טרויאניים" שפעלו בניגוד עניינים, מעלו באמון, ואף היו שותפים לתרמית. רק לאחר מכירת מניותיו גילה כי אותם "אנשי מקצוע" היו מצויים תחת חקירות של רשויות החוק באירופה ובארץ וחלקם אף הורשעו בעבירות פליליות שונות.

קדוש טוען כי הוא זכאי ל-28% מרווחי הפרויקט, שהם 2.8 מיליון אירו, אך לצרכי אגרה העמיד את תביעתו על 10 מיליון שקל. טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א. 1029/09).