יו"ר סאן לתרו: "ההצעה מאתמול היא מופרכת וקנטרנית - ואינה יכולה להוות בסיס לדיון בין הצדדים"

דיליפ שנגבי הגיב להצעת מאתמול של יו"ר תרו, בארי לויט, לחברת התרופות ההודית: "ריכשו אותנו תמורת 15 דולר למניה במזומן" ; בפנייה לבית המשפט היום, חברת התרופות ההודית ציינה כי "הדירקטורים של תרו משמשים כחותמת גומי להצעות קנטרניות, ואין להן דבר וחצי דבר עם האינטרסים של בעלי מניות המיעוט"

סאגת תרו וסאן נמשכת. החברה ההודית פנתה היום (ד') לבית המשפט העליון בטענה כי הליכי ההידברות על חברת תרו לא עלו יפה ולכן מבקשת סאן "כי יינתן פסק-דין בערעור, בלוח זמנים שיתחשב בקיומו של צו המניעה הזמני, שמקפיא את ההליכים לרכישת מניות תרו.

נזכיר כי הבוקר, יו"ר תרו, בארי לויט הציע לסאן (סימול: SUNP:IN בהודו): "ריכשו אותנו תמורת 15 דולר למניה במזומן". מחיר זה, נציין, מגלם פרמיה של 81.6% מעל מחיר השוק. במכתב ששלח יו"ר חברת התרופות מחיפה ליו"ר חברת התרופות ההודית ושדווח לרשות ני"ע האמריקנית, הציע לויט לבקש הארכה של 30 יום מביהמ"ש. הצעת הרכש של סאן, נזכיר, עומדת על 9.5 דולר למניה.

"התאכזבו שסירבת למאמצינו המוקדמים להיפגש כדי לשאת ולתת", כתב לויט לדיליפ שנגבי, יו"ר סאן. "כיוון שציינת כי לא תנהל עימנו מו"מ אם לא נציע הצעה נגדית להירכש על-ידכם... מועצת המנהלים אישרה לי להציע מיזוג תמורת 15 דולר במזומן", נכתב במכתב.

בתגובה היום, ציינה סאן בפני בית המשפט, כי "ברגע האחרון ממש העבירה תרו לראשונה הצעה לסאן הכוללת רכיב כספי, גם הפעם לא במתווה שהוצע בדיון בבית המשפט, ושאינו מתייחס כלל להסכם האופציה". "יש להניח שהצעה זו באה לאחר שתרו נוכחה להבין שאי מתן הצעה כספית כלשהי תציג אותה באור שלילי בפני בית המשפט". הוסיפה סאן.

בפנייתה חברת התרופות ההודית ציינה כי "המחיר שנקבה תרו הוא מופרך וקנטרני, ואינו יכול להוות בסיס לדיון כלשהו בין הצדדים".

בנוסף, שלח היום שנגבי מכתב ללויט, בו הוא כמובן דוחה את הצעתה של תרו: "מכתבך מאתמול שנשלח אלינו בחצות, אינו אלא ניסיון כושל נוסף להצדיק בקשה נוספת לדחיית פסק-הדין ע"י בית המשפט. דירקטוריון תרו יודע היטב כי הצעה של 15 דולר למניה עולה הרבה מעבר לשוויה של חברה שלא הגישה דו"חות כספיים מבוקרים במשך 3 שנים. העובדה כי הצעה כזו נשלחה, מהווה אישור נוסף לכך שהדירקטורים של תרו משמשים כחותמת גומי להצעות קנטרניות, ואין להן דבר וחצי דבר עם האינטרסים של בעלי מניות המיעוט".

המשך ככל הנראה יבוא.