רדוור פותחת את הארנק: עומדת לרכוש חטיבה של נורטל ב-30-50 מיליון דולר

החטיבה עוסקת בתחום מקביל לזה של רדוור, פיתוח פתרונות חומרה לניתוב עומסים באינטרנט ; לרדוור יש בקופה מזומנים בשווי של 137.4 מיליון דולר ; נורטל, חברת התקשורת הקנדית, איבדה בשנה האחרונה 98% משווייה

הנה חידה. מה קורה כאשר חברה מתקשה לצמוח ו/או להרוויח, בקופתה נח סכום מכובד של מרשרשים ירוקים, וסביבת העבודה בא היא פועלת מגדילה את מספר הרכישות האטרקטיביות בעיניה? נכון, אותה חברה יוצאת למסע קניות, ובמקרה שלנו מדובר בחברת רדוור , המפתחת פתרונות חומרה לניתוב עומסים באינטרנט ונסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 108 מיליון דולר.

ל"גלובס" נודע כי רדוור, מבית היוצר של האחים יהודה וזוהר זיסאפל, עומדת לרכוש חטיבה של חברת התקשורת הקנדית נורטל תמורת 30 עד 50 מיליון דולר. לרדוור, נזכיר, יש קופת מזומנים בשווי של 137.4 מיליון דולר, כולל השקעות לטווח קצר ולטווח ארוך, ולכן מימון של רכישה בשווי האמור לא צפוי להוות עבורה בעיה.

לנורטל, שנסחרת בבורסת NYSE, יש ארבעה סגמנטים של פעילות, שדרך אחד מהם היא מתחרה מול רדוור, ומול אחרות כמו F5 וגם סיסקו.

הראשון הוא Carrier Networks, דרכו מציעה החברה רשתות ניידות שמסייעות לספקי שירות ומפעילי כבלים לספק ללקוחותיהם שירותי קול, תוכן וקבצי מולטימדיה לפרטים ולארגונים; השני הוא , Enterprise Solutions דרכו מספקת החברה פתרונות תקשורת ארגוניים שמיועדים לעסקים גדולים וקטנים מכל הסוגים.

השלישי הוא Metro Ethernet Networks (או MEN), דרכו מספקת החברה פתרונות את'רנט (תקן של רשת תקשורת מקומית) בעלויות נמוכות ובעלי תועלות גבוהות, והרביעי הוא Global Services, דרכו מספקת החברה פתרונות נוספים עם חברות אחרות.

לפי ההערכות, החטיבה אותה צפויה רדוור לרכוש, או לפחות חלק מפעילותה, היא החטיבה שכלולה בתוך הסגמנט של Metro Ethernet Networks.

נורטל, שמנייתה איבדה בשנה האחרונה 98% (!) מערכה, נסחרת כעת לפי שווי צנוע של 144 מיליון דולר, קצת יותר מהשווי של רדוור עצמה. רדוור איבדה בשנה האחרונה 58%. נורטל, כך לפחות זה נראה, מממשת חלק מנכסיה על רקע משבר האשראי שבא לידי ביטוי גם במאזניה. את הרבעון השלישי של 2008 סיימה החברה הקנדית עם הכנסות של 2.3 מיליארד דולר, עם הפסד תפעולי של 1.2 מיליארד דולר והפסד נקי של 3.4 מיליארד דולר. בשלושת הרבעונים הראשונים של 2008 רשמה החברה הכנסות של 7.7 מיליארד דולר, די דומה להכנסות באותה התקופה בשנת 2007, הפסד תפעולי של 1.1 מיליארד דולר והפסד נקי של 3.7 מיליארד דולר.

לנורטל יש בקופה מזומנים בשווי של 2.7 מיליארד דולר אך הגירעון בהון העצמי של החברה עומד על 1.1 מיליארד דולר (לעומת הון עצמי של 2.8 מיליארד דולר בסוף שנת 2007).

רדוור, אותה מנהל רועי זיסאפל, בנו של יהודה זיסאפל (מבעלי המניות בחברה), סיימה את הרבעון השלישי של 2008 עם הכנסות של 23.5 מיליון דולר (צמיחה שנתית שולית של 2%), עם הפסד תפעולי של 8.9 מיליון דולר ועם הפסד נקי של 8.5 מיליון דולר (44 סנט למניה). על בסיס Non GAAP עמד ההפסד הנקי על 4.3 מיליון דולר (22 סנט למניה). *

בתגובה מסרה רדוור כי "רדוור לא מגיבה על שמועות בכל הקשור לפעילותה העסקית. עד היום, כל נושא עסקי פורסם באופן מסודר, וכך יהיה גם בעתיד".