יבואני הרכב פותחים את 2009 עם שלל דגמים חדשים ומחירים חדשים לדגמים קיימים

הקו הכללי: יישור קו עם קבוצות המחיר, הגדלת האגרסיביות השיווקית וגם שיווק דגמים אטרקטיביים ללקוחות נזילים

ענף הרכב פתח את 2009 בשבוע גדוש בדגמים חדשים ובדגמים קיימים עם מחירים חדשים, שהמתינו עד כה בקנה כדי לזכות בקידומת המיוחלת "שנת עליית על הכביש 2009" ברישיון הרכב.

קיה, הונדה וקרייזלר: מיישרים קו עם הקבוצות

קיה מיהרה להתחיל את השנה עם הצבת שניים מדגמי המפתח שלה בקבוצה 4 החשובה. הדגם ההתחלתי של הג'יפון ספורטג' נרשם במחירונים ב-147 אלף שקל ויתחרה מעתה ישירות בטוסון על ליבם של הזכאים לרכב צמוד.


לאותה קבוצה תשתייך גם המשפחתי מג'נטיס - תאומתה של היונדאי סונטה, ששתי גרסאות שלה ישויכו כעת לקבוצה הנכספת גם גרסת ה-2 ליטר, שמחירה כ-140 אלף שקל וגם גרסת ה-2.7 ליטר המפוארת, שמחירה הוצמד בדיוק לסף העליון של קבוצה 4. המג'נטיס עברה לאחרונה מתיחת פנים מקיפה.

גם סוכנות הונדה החליטה להיצמד לקבוצות המחיר. במקרה זה מדובר בגרסת בסיס של הג'יפון הונדה CR-V, שמחירה יתחיל ב-191 אלף שקל הגבול העליון של קבוצה 5 וכמעט 40 אלף שקל מתחת למחיר הרשמי של דגם הבסיס, כפי שהופיע עד כה במחירונים.
את מצעד "הקבוצות" חותמת מכשירי תנועה, שביצעה עדכון מחירים והוזלות לרגל השנה החדשה במטרה להציב כמה דגמי מפתח בקבוצות שווי שימוש חיוניות. הדודג' קאליבר והמשפחתית הגדולה "אוונג'ר", עם מנוע 2.4 ליטר, שייכות כעת באופן רשמי לקבוצת שווי שימוש 4. נזכיר, שהמכוניות הללו הגיעו לארץ במקור עם מחיר התחלתי של 165-175 אלף שקל. הגרסה המאובזרת של הג'יפ "קומפאס" הוזלה ל-191 אלף שקל ושייכת כעת לקבוצה 5 ושתי גרסאות האבזור של המיניוואן "גראנד וויאג'ר" הוזלו ב-20 אלף שקל כ"א ושייכות כעת לקבוצת שווי שימוש 6.

הונדה CRV

שברולט, אאודי ואלפא: מחזרים אחרי הלקוח הנזיל

שברולט, שסיימה את 2008 עם עליה של 28% במכירות, השיקה את רכב הפנאי-פאר הגדול "טראוורס". הרכב משלב בין "עיצוב כביש-שטח" לבין שימושיות של מיניוואן משפחתי והוא נמתח לאורך של כ-5 מטר ומציע שבעה או שמונה מקומות ישיבה, בהתאם לגרסה. בחרטומו פועם מנוע V6 בהספק 288 כ"ס, שמשודך לתיבה אוטומטית בת 6 מהירויות. מחירו הרשמי בארץ הקודש מתחיל ב-250 אלף שקל לדגם בסיסי עם הנעה קדמית ושבעה מקומות ישיבה ומפליג עד ליותר מ-300 אלף שקל לדגם כפול הנעה עם שמונה מקומות וחבילת פאר.

שברולט טראוורס

היוקרתית הבאה בתור היא אאודי, שהחלה רשמית את מכירות רכב הכביש-שטח / פנאי הקומפקטי-יוקרתי Q5. הרכב יוצע בשלב הראשון בארץ עם מנוע 2 ליטר טורבו בהספק 211 כ"ס במחיר בסיס מעניין של 292,700 שקל לדגם מאובזר כהוגן. מי שירצה חבילת אבזור מפוארת יצטרך להוסיף עוד כ-50 אלף שקל לרשימה. בהמשך השנה יגיעו לארץ גם דגמי 3.2 ליטר בהספק 270 כ"ס, שמחירם יתחילו בכ-344 אלף שקל.

אאודי Q5

גם אלפא רומיאו מבית סמל"ת פתחה את השנה עם הוזלות אגרסיביות. האלפא 147, שמחליפתה צפויה להיות מוצגת במהלך השנה, השילה 60 אלף שקל ממחיר המחירון הרשמי שלה ותוצע כעת בגרסת 2 ליטר סלה-ספיד במחיר של 159 אלף שקל.

אלפא רומאו 147

גם האלפא GT החיננית הוזלה רשמית ב-40 אלף שקל. סמל"ת, יבואנית אלפא, בישרה גם כי בקרוב תנחת בישראל ה-MI.TO הקטנה והגרסיבית למראה, שתוצע במחיר של 145 אלף שקל בשלב הראשון עם תיבה ידנית בלבד.

יונדאי: פניה החדשים של קבוצה 1

את ההכרזות השבועיות חתמו אנשי יונדאי שהשיקו רשמית את היונדאי I10 החדשה, אחת המכוניות הקטנות ביותר, שהושקו אצלנו עד היום, עם אורך של 3.57 מטר בלבד. למרות זאת יש לה בסיס גלגלים מכובד יחסית לממדים הכוללים, גג גבוה ורוחב של סופר-מיני מקובלת ובסך הכל היא מציע מרחב פנים שימושי מאד למשפחות ואפילו ארבעה מבוגרים. לארץ מגיע הדגם החזק חזית, עם מנוע 1.25 ליטר בהספק 78 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית. כל הדגמים מצוידים בארבע כריות אוויר ומערכת ESP, אם כי לא נופתע אם בהמשך תגיע גרסת בסיס לחברות ההשכרה, שתהיה אחת המכוניות הזולות במקומותינו. ה-I10 אמורה לייצג בהמשך הדרך את כלמוביל בפלח החשוב של "קבוצה 1" וזאת לאחר שייפסק הייצור של ה"גטס". מחליפתה של הגטס, ה-I20, כבר תהיה יקרה יותר וכנראה תתחיל מקבוצה 2. מחירה של ה-I10 בארץ הקודש 92 אלף שקל.

יונדאי i10