מס שווי השימוש העתיק, שמכניס למדינה 5 מיליארד שקל בשנה, לא מותאם לעידן הרכב החשמלי: מציע "הטבה" שנשחקת במהירות ומספק מוטיבציה שלילית לעבור לרכב חסכוני וירוק • בציי הרכב ממשיכים להעדיף רכבי בנזין מזהמים, אבל נראה שהאוצר מעדיף זאת כך
השלוחה של ענקית התוכנה SAP בישראל תעביר את רכבי הליסינג של מאות עובדיה לחשמל • זאת במסגרת אסטרטגיה של הקבוצה העולמית, שמטרתה הפחתת "טביעת רגל פחמנית" וקידום אג'נדה ירוקה
מטרת התקנות החדשות היא מלחמה בתדלוקים הפיראטים ובדרישה להחזר הוצאות פיקטיביות, אולם היא גם תאפשר לרשות המסים לפקח בצורה הדוקה יותר על הונאות בתחום התדלוק • המהלך צפוי להכניס למדינה כ-400 מיליון שקל בשנה
מסקירת רשות המסים עולה כי כ-7% מהשכירים בישראל מקבלים רכב צמוד מהעבודה - רובם גברים, בני 40 עד 70, המשתכרים כ-30 אלף שקל ומעלה לחודש • הענפים המובילים בהענקת רכב לעובדים: שירותי מידע ותקשורת, ענפי התעשייה ושירותים מקצועיים ופיננסיים
יו"ר התעשייה האווירית הנכנס, עמיר פרץ, יעבוד במשרה מלאה וירוויח יותר מקודמו, הראל לוקר, שהועסק ב-75% משרה • בין היתר, פרץ יקבל רכב ונהג צמוד, הוצאות אחזקת טלפון, הוצאות אש"ל, קרן השתלמות, חופשה שנתית ודמי הבראה • מהתעשייה האווירית נמסר כי תנאי העסקת היו"ר נקבעים ע"י רשות החברות הממשלתיות
לטענת העותרים, אותה מדינה האוסרת ביד אחת את היציאה מהבית, דורשת ביד השנייה כי העובדים ישלמו לה מסים המסתכמים בכ-700 מיליון שקל לחודש בגין שווי שימוש ברכב - רכב שכעת עפ"י תקנות החירום נבצר מהם לעשות בו שימוש
בית המשפט המחוזי בבאר-שבע קיבל את עמדת רשות המסים וקבע כי על חברת יינות ביתן בע"מ לשלם מס בסך של למעלה מ-350 אלף שקל בגין שימוש העובדים ברכבים לצרכים אישיים ולא לצורכי העסק
גביית מיסי הרכב נמצאת בשיא בישראל, אבל בבנק ישראל סבורים כי הבלו על הבנזין נמוך מדי, וכי נדרשים צעדים ממשלתיים לייקור הרכב והשימוש בו • האם מדובר בהרמה להנחתה לקראת גזירות מס חדשות על הנהגים בניסיון לסתום את "הבור התקציבי"? ניתוח "גלובס"
העלייה הותירה מאחור את קצב העלייה בשכר הממוצע • שכירים שילמו ב-2016 כמעט 12.4% ממשכורתם עבור רכב צמוד
"מס גודש" - חיוב הנהגים על בסיס העומס בכבישים בזמן הנסיעה - זוכה לתמיכה רשמית באוצר ונחשב חיוני ל"חישמול" שוק הרכב • אלא שמס בסגנון "שלם כפי שתיסע" גם ייקר משמעותית את העלויות של מקבלי הרכב הצמוד - ולכן נראה שהוא מוקש פוליטי בלתי עביר
בשבוע שעבר התלהט בוועדת הכספים הדיון על הפחתת המס על השימוש הפרטי ברכב צמוד, בליווי איומים בחקיקה אם האוצר לא יתגמש • אם זה יקרה, עשוי שוק הרכב הישראלי לקבל בעיטה כלפי מעלה, אבל מקבלי הרכב הצמוד עשויים לגלות שהבקיעו גול עצמי
משרד האוצר מקדם רפורמה של ביטוחי רכב בהתאם להיקף הנסועה בפועל • השיטה תוזיל את הביטוח של רוב הנהגים ותפחית את הגודש בכבישים, אבל תייקר את הביטוח של נהגי הרכב הצמוד - מקבוצות הלובי החזקות בישראל - מה שמעלה ספק לגבי סיכויי יישומה בישראל
מימון הוצאות רכב צמוד מהעבודה הוא אחד הפיתויים הגדולים ■ אז מה הפלא שממשיכים לבחור ברכב הפרטי?
"לחץ ציבורי מבעבע" או מאמץ נסתר מצד חברות הליסינג הגדולות - מה עומד מאחורי הדרישה החדשה של ועדת הכספים להפחית את שווי השימוש על רכב צמוד, ואיך כל זה קשור ללוביסט החזק והמקושר ביותר בישראל - בוריס קרסני?
מנכ"ל התאחדות התעשיינים בדיון בוועדת הכספים: "מס שווי השימוש על רכב צמוד יצא מפרופורציות" ■ גפני: "יש לחץ ציבורי שמבעבע"
מעסיק שמעוניין להימנע, מטעמי עלות או מסיבות אחרות, מרכישת ביטוח מקיף לרכב בו נוהג עובד שלו - עשוי לגלות שהחיסכון יעלה לו ביוקר ■ ביהמ"ש נוטה לקבוע כי במקרה של תאונה, לא העובד - גם אם התרשל ובגללו נגרמה התאונה - הוא זה שיישלם ■ אחזקת רכב - כמה זה עולה?
ליסינגמיסוי ירוקמכונית חשמליתמסיםצי רכברכב חברהרשות המסיםשווי שימוששכיריםתנאי עבודה