סוכנות הפרסום אוגילבי מפטרת קרוב ל-10% מעובדיה בצפון אמריקה

הקיצוצים מיוחסים לירידות הנמשכות בהוצאות הפרסום ולמעבר של תקציבים לערוצים הדיגיטליים

אוגילבי אנד מאת'ר של WPP פיטרה שלשום (ג') קרוב ל-10% מעובדיה בצפון אמריקה, כך אמרו מקורות בחברה. הפיטורים, שמועדם הוקדם כדי לצמצם את מצבת כוח האדם של החברה ב-150-175 עובדים, יתבצעו בניו יורק ובמשרדי אוגילבי אחרים ברחבי המדינה. בכירים בתעשייה ייחסו את הפיטורים לירידה הנמשכת בהוצאות הלקוחות ב-2009. דוברת אוגליבי סירבה להגיב לידיעה.

הגל הנוכחי הוא המשך של הגל הקודם שהתרחש לפני שנה, במסגרתו ביצעה אוגילבי סבב פיטורים גדול עקב הירידה בהכנסות מפרסומות מסורתיות. הירידה היא תוצאה של המגמה שבמסגרתה מסיטים הלקוחות תקציבים לערוצים דיגיטליים. סבב הפיטורים ההוא כלל כ-100 עובדי אוגילבי.

סבב הפיטורים הנוכחי יתבצע לאחר שבקיץ מינתה אוגילבי מנכ"ל גלובלי חדש, מיילס יאנג, כמחליפו של שלי לזרוס. הכנסות אוגילבי אנד מאת'ר מפעילותה ברחבי העולם ב-2007 הסתכמו ב-812 מיליון דולר, על פי הערכת אדוורטיסינג אייג'.

סבב הפיטורים שהתבצע אתמול (ג') הוא הראשון בשורת סבבי פיטורים שיתבצעו בשבועות הבאים בכל יחידות WPP. מרטין סורל, מנהל החברה האם, אמר כי צפויים פיטורי עובדים, בייחוד בשווקים מפותחים.