לאן נעלמו 5,700 עובדי קבלן של גוגל?

ממסמך שהעבירה החברה לרשות ני"ע עולה כי היא מעסיקה 4,300 עובדי קבלן, לעומת דיווחים קודמים של 10,000 ; בחברה מודים כי היה קיצוץ, אך לא מוכנים לומר של כמה אחוזים

ההערכות סביב גוגל בתקופה האחרונה לפיהן היא עומדת בפני קיצוץ עובדים משמעותי עדיין לא אושרו רשמית. ובכל זאת, נראה כי מספר רב של עובדים בחברה בכל זאת הצליחו לרדת ממצבת כוח האדם. נעלמו, ליתר דיוק.

כיצד זה קורה? במסמך שהגישה החברה לרשות ניירות ערך האמריקנית (SEC) היא מציינת כי היא מעסיקה 24,400 עובדים ומתוכם 4,300 עובדים זמניים ועובדי קבלן. לפי סוכנות הידיעות AP, מספר זה הינו נמוך משמעותית ממספרים קודמים עליהם דיווחה החברה, כולל הדיווח של אחד ממייסדיה, סרגיי ברין, שהיה 10,000.

גוגל, כך ההערכות, קיצצה אם כך באופן משמעותי את מספר העובדים הזמניים במסגרת צעדים להידוק החגורה בעקבות המשבר. זאת, למרות שענקית החיפוש באינטרנט מתכוונת להוציא מיליארדי דולרים בשנתיים הקרובות על מחקר, פיתוח ורכישות.

גוגל הודתה בסוף נובמבר כי היא מתכננת להפחית באופן משמעותי את מספר עובדי הקבלן שהיא מעסיקה, אך סירבה אז להסגיר את מספר העובדים הזמניים שבכוונתה לפטר.

אז לאן נעלמו 5,700 עובדי קבלן? גם המסמך שהוגש לרשות ניירות ערך אינו מפיג את המסתורין, שכן מספר העובדים המוזכר במסמך - 4,300 - מהווה תת-קבוצה של אותם 10,000 עובדי הקבלן שברין דיבר עליהם. לכן, מהחברה נמסר אתמול שלא יהיה זה מדויק להסיק כי ההבדל בין שני המספרים משקף את סך כל הפיטורים בגוגל. אלא שמנגד, גוגל סירבה לפרט את מספרם האמיתי של עובדי הקבלן המפוטרים.

הנהלת גוגל קיצצה באחרונה בכמה מהצ'ופרים הנדיבים שהייתה מחלקת בעשור האחרון לעובדים. היא סגרה כמה מהמזנונים החינמיים ובמקום מתנת החג המסורתית בגובה 1,000 דולר שהייתה נוהגת להעניק לכל העובדים. חילקה לעובדים טלפונים סלולריים בשווי 400 דולר.

במסמך גוגל גם הודיעה כי היא מתכננת להמשיך ולבצע רכישות ועם 14.4 מיליארד דולר בקופה זה נראה כמעט מתבקש.