יו"ר סאטיאם ההודית שהודה בהונאה לא נעלם: הופיע בדיון על הארכת מעצרו

[למדור שוקי עולם] בשבוע שעבר הודה יו"ר ענקית המחשוב ההודית סאטיאם, ראמלנגה ראג'ו, כי זייף דו"חות של החברה ו"המציא" רווח של מיליארד דולר ; ממשלת הודו פיזרה את מועצת המנהלים של החברה

יו"ר ענקית המחשוב ההודית סאטיאם, ראמלנגה ראג'ו, שהודה השבוע בזיוף דו"חות החברה, נעצר על-ידי משטרת הודו והובא היום (שבת) בפני שופט לצורך הארכת מעצרו. שותפו ואחיו של היו"ר, ראמה ראג'ו, נעצר גם הוא. השניים יועמדו לדין על קשירת קשר לצורך ביצוע פשע, הפרת אמונים, הונאה וזיוף מסמכים.

התרמית בסאטיאם התגלתה לאחר שהיו"ר ראג'ו התפטר מתפקידו והודה כי במשך שנים הוא נהג לשנות את נתוני הרווח שהופיעו במאזני החברה. הסכום החסר לחברה כעת בעקבות התרמית הוא מיליארד דולר, אלא שלאחר הודעתו של ראג'ו צנחה המניה של סאטיאם ב-80% תוך יממה.

סאטיאם היא חברת מיקור החוץ הרביעית בגודלה בהודו והיא עוסקת במתן שירותי תוכנה ותמיכה לבתי עסק, ביניהם חברות ענק גלובליות כמו ג'נרל אלקטריק ונסטלה. מועצת המנהלים של החברה, שהיתה אמורה להתכנס היום (שבת), פוזרה על-ידי הרשויות. הממשלה מסרה שהיא תמנה לסאטיאם מועצת מנהלים חדשה בתוך עשרה ימים.

דובר במשטרת הודו אמר שהמשטרה תבקש להשאיר את האחים במעצר כדי להמשיך בחקירת הפרשה. ביום ה' שעבר, יום לאחר שהתוודה ראג'ו בהונאה, הוא נעלם ועורר בכך חשד שנמלט. המשטרה חקרה עדי ראיה שטענו שהוא נראה עולה על טיסה לטקסס, אבל ככל הנראה לא היה בדברים ממש.

חשיפת ההונאה מעמידה בסכנה את קיומה של סאטיאם ואנליסטים מעריכים כי החברה תועמד בקרוב למכירה. שווי השוק של החברה עומד כעת על 330 מיליון דולר, לאחר שלפני חצי שנה שיקף מחיר המניה של סאטיאם שווי של 7 מיליארד דולר.