תשובה לא נבהל מירידת מחירי הנפט: דלק אנרגיה מרחיבה פעילות הקידוחים

קיבלה אופציה לחיפושי נפט בקפריסין ; במו"מ עם פטרומד לשותפות ברישיונות בצפון הארץ

למרות הירידה במחירי הנפט, דלק אנרגיה , מקבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה, ממשיכה להרחיב את פעילות חיפושי הנפט. אבנר ודלק קידוחים דיווחו בשבוע שעבר כי האסיפות הכלליות של בעלי יחידות ההשתתפות אישרו אופציה לכניסה לשותפות עם חברת נובל אנרג'י בחיפושי נפט וגז בשטח הימי של קפריסין.

כחלק מהעסקה נובל, השותפה (47%) לקבוצת דלק בים תטיס, תעניק לאבנר ולדלק קידוחים אופציה לרכישת 30%-40% מהזכויות בבלוק 12 הנמצא בשטח הימי של קפריסין. הסכם הזיכיון הוא לתקופה של שלוש שנים בתקציב המוערך לתקופת העבודות הראשונית ב-7 מיליון אירו.

שותפות עם פטרומד

בנוסף, אישרו האסיפות של בעלי יחידות ההשתתפות את כניסת אבנר ודלק קידוחים לשותפות עם החברה הקנדית פטרומד במספר רישיונות בארץ.

במסגרת ההסכם, תעביר פטרומד, בראשות היו"ר והמנכ"ל, חגי אמיר, לאבנר ודלק קידוחים 50% מזכויות ההשתתפות (25% לכל אחת) ברישיונות החיפושים בהן היא מחזיקה באזור מרכז הארץ. מדובר ברישיונות "מירה" ו"שרה" המצויים 50 ו-70 ק"מ מערבית מחופי העיר חדרה בסמוך לרישיון "מיכל" באזור עתלית שבו מחזיקה דלק אנרגיה.

הרישיונות ניתנו לתקופה של שלוש שנים עד ליולי 2011 ומכסים שטח של 400 קמ"ר כל אחד. הרחבת הפעילות היא חלק מההיערכות של דלק אנרגיה לפיתוח עתידי של קידוח הגז הגדול "תמר 1" מול חופי חיפה שהוא בעל פוטנציאל לכמות גז של 87 מיליארד מ"ק - הגדולה פי 3 מעתודות הגז שנמצאו במאגר של "ים תטיס" מול חופי אשקלון. במשק האנרגיה תולים תקוות רבות בקידוח "תמר" שאם יצליח יסייע להפחית התלות הגוברת באספקת הגז ממצרים.

הקידוח, בו שותפות גם נובל, ישראמקו ודור-גז, הוא היקר ביותר שבוצע אי פעם בארץ, בעלות הנאמדת ב-144 מיליון דולר. מפעילת הקידוח, נובל אנרג'י, העריכה את ההסתברות למציאת גז ב-35% - הנחשבת לגבוהה בענף.

ראשי דלק אנרגיה, היו"ר גבי לסט והמנכ"ל, גדעון תדמור, אמרו באחרונה ל"גלובס", כי למרות התנודתיות במחירי הנפט, החברה אינה תעצור את פעילות החיפושים בארץ, "כרגע כולם יושבים על הגדר. הירידה במחירי הנפט משפיעה על כדאיות הפקה של מאגרים, אבל זה לא רלוונטי לפעילות בישראל אלא יותר לחו"ל. ההערכות שלנו על גורמי המקצוע הן שהמחירים יעלו".