אובמה ביקש מממשל בוש את יתרת 350 מיליארד הדולר של תוכנית החילוץ

נשיא ארה"ב הנבחר, שייכנס לנשיאות בעוד 8 ימים, ביקש מהנשיא היוצא בוש להורות לקונגרס לשחרר את יתרת הכספים ; הקונגרס יצביע על האישור בעוד 15 ימים ; הכספים יוקצו להפחתת העיקולים של בתים שבעליהם לא יכולים לעמוד בתשלומי המשכנתא, להזרמת הון לבנקים, ומחיקת הנכסים הבעייתיים

דובר הבית הלבן מדווח הערב (ב') כי נשיא ארה"ב הנבחר, ברק אובמה, ביקש מממשל בוש היוצא את יתרת 350 מיליארד הדולר מכספי תוכנית החילוץ של הממשל שזכתה לשם TARP (תוכנית החילוץ לנכסים בעייתיים).

אובמה, שייכנס לנשיאות בעוד 8 ימים, ביקש מבוש להורות לקונגרס לשחרר את יתרת הכספים, מיד לאחר סיום דברי בוש במסיבת העיתונאים האחרונה בבית הלבן, בה ציין הנשיא היוצא, כי אם אובמה יבקש - יעמיד לרשותו את הכספים.

דובר הבית הלבן ציין כי ממשל אובמה ימשיך לבחון את הדרך הטובה ביותר להקצות את הסכומים. אישור בקשתו של אובמה יועבר להצבעת הקונגרס בעוד 15 ימים, ויבוא לצד התוכנית שהגה אובמה ליצירת 3 מיליון מקומות עבודה חדשים.

השינויים והתוספות לתוכנית החילוץ, כפי שינהיג אובמה, יתמקדו בהפחתת העיקולים של בתים שבעליהם לא יכולים לעמוד בתשלומי המשכנתא, לצד הזרמת הון לבנקים, ומחיקת הנכסים הבעייתיים מדו"חות הבנקים.