"פייננשל טיימס" יפטר 80 עובדים - 5% ממצבת כוח-האדם שלו

[למדור שוקי עולם] בתזכיר שנשלח לעובדים כתב מנכ"ל פייננשל טיימס, ג'ון רידינג: "עלינו להיות ממוקדים במיוחד בנושאי היעילות והתפוקה. השמירה על חוסננו הפיננסי חיונית לשמירה על האיכות העיתונאית שלנו"

חברת המדיה פייננשל טיימס, המו"לית של העיתון הכלכלי "פייננשל טיימס", תקצץ כ-80 משרות, 5% ממצבת כוח האדם שלה, במסגרת תוכנית לארגון מחדש שתפנה יותר משאבים למו"לות מקוונת, וכן כדי להתמודד עם המיתון העולמי. כך נכתב בתזכיר פנימי שהגיע לידי רויטרס.

"פייננשל טיימס", שנמצא בבעלות חברת פירסון, נחשב למקור רב-ערך למידע פיננסי. העיתון ניצל עד כה מההשלכות החמורות ביותר של השפל בשוק הפרסום, שאילץ רבים מיריביו לסגור עיתונים ולפטר עובדים.

בשבוע שעבר הודיע העיתון הקנדי "גלוב אנד מייל" שהוא יפטר כ-10% מעובדיו. חברת דאו ג'ונס, שבבעלות ניוז קורפ, המו"לית של ה"וול סטריט ג'ורנל", המתחרה הבולט של ה"פייננשל טיימס", הודיעה כי תקפיא את השכר כדי למנוע פיטורי עובדים.

בתזכיר שנשלח לעובדים, כתב מנכ"ל פייננשל טיימס, ג'ון רידינג: "עלינו להיות ממוקדים במיוחד בנושאי היעילות והתפוקה. השמירה על חוסננו הפיננסי חיונית לשמירה על האיכות העיתונאית שלנו".

הוא אמר שהקדימויות ל-2009 כוללות השקעה באתר האינטרנט T.comF, שמספר המשתמשים הרשומים בו יגיע החודש למיליון איש, השקת פרסומים דיגיטליים חדשים, כולל דו"ח עסקי בסין, ואינטגרציה מעמיקה יותר של צוותי המו"לות בדפוס והמו"לות המקוונת.

דן בוגלר, עורך העיתון, אמר אתמול (ב') לעובדים כי הקיצוץ ישפיע על משרתם של 20 עובדי מערכת, וכי בעיתון מקווים שמחצית מהפיטורין יהיו בהסכמה. בוגלר אמר שהוא מחפש מועמדים לפרישה מרצון.

רידינג גילה גם ש"פייננשל טיימס" מתכוון להעמיק את האינטגרציה של צוותי הדפוס והצוותים הדיגיטליים. עוד מתוכנן מיזוג של חלק מהרכישות שביצעה לאחרונה המו"לית לתוך פעילויותיו הקיימות של העיתון.

קבוצת פייננשל גרופ, שהניבה 17% ממכירות פירסון, ו-15% מהרווח התפעולי של פירסון ב-2007, דיווחה על גידול של 11% במכירות ושל 21% ברווח במחצית הראשונה של 2008.