רבוע כחול נערכת לתחרות בשופרסל: תרכוש מטיב טעם סניפים בחיפה ובגבעתיים

תשלם עבור 2 הסניפים 10.5 מיליון שקל ; טיב טעם החליטה לסגור את הסניפים לאחר שבית המשפט אסר להפעילם בשבתות

רשת רבוע כחול תשלם לרשת טיב טעם 10.5 מיליון שקל עבור שניים מסניפי הרשת, בגבעתיים וחיפה. כך נודע ל"גלובס". הסניפים יעבור לידי רבוע כחול בתוך ימים ספורים, ורבוע כחול תעביר לטיב טעם את מלוא התמורה - כולל תשלום עבור הציוד ודמי פינוי - באופן מיידי. בכוונת רבוע כחול לפתוח סניף של מגה בול בחיפה וסניף של מגה בעיר בגבעתיים.

המשא-ומתן בין רבוע כחול לטיב טעם החל לאחר שברשת טיב טעם קיבלו החלטה לסגור את שני הסניפים הכושלים לאור אי-הפעלתם בשבת. בנוסף לכך סגרה הרשת לפני כ-10 ימים את הסניף ברחוב בוגרשוב בתל-אביב.

סניף טיב טעם ברמת-אלון שבחיפה נפתח לפני כ-3 שנים ומשתרע על שטח של כ-1,100 מ"ר. בטיב טעם סבורים כי העובדה שהסניף לא פעל בשבת הביאה לכך שהוא לא היה רווחי.

סניף הרשת ברחוב ויצמן בגבעתיים, שפעל תחת הקונספט "טיב טעם In The City", משתרע על פני 300 מ"ר ונפתח בתחילת 2008. לדברי מקור ברשת, התוכנית העסקית של הרשת היתה בנויה על הפעלת הסניף בשבת, וההחלטה לסגור אותו באה בעקבות החלטת בית המשפט כי הסניף לא יפעל בשבת.

יצויין כי לרבוע כחול סניף בגבעתיים, והחלטתה לרכוש את סניף טיב טעם בעיר מעידה על היערכותה של רבוע כחול להעברת 8 סניפים שיש לה במרכז הארץ לרשת המתחרה, שופרסל . כפי שנחשף ב"גלובס", שופרסל חתמה עם חברת אמות ישראל, בעלת הנכס בגבעתיים, על חוזה שכירות במבנה הסניף וב-7 סניפים נוספים במרכז הארץ שבהם פועלת כיום רבוע כחול. לפי הסכם השכירות, רובע כחול תפנה את הסניפים בין סוף 2009 לשנת 2011.

כאמור, בטיב טעם החליטו לסגור לאלתר סניף נוסף של הרשת שפעל בבוגרשוב בתל-אביב, וזה אכן נסגר לפני כ-10 ימים. הסניף, שהשתרע על שטח של 100 מ"ר, נפתח לפני כשנה בקונספט חדש המבוסס על שירות עצמי כולל. הקונספט התברר כלא מתאים לאזור, והסניף ספג הפסדים.

באוגוסט 2008 מכרה טיב טעם שני סניפים נוספים, במודיעין ובנצרת, לרשת כמעט חינם, ולמעשה, בתוך כחצי שנה מצמצת הרשת את הפריסה מ-35 סניפים ל-30 סניפים בלבד. במקרה האחרון מדובר בשני סניפים שפעלו באזורים מוכי-תחרות ולא צלחו.

בהתייחס לסגירת הסניפים, נמסר מהרשת כי "טיב טעם תתרחב גם בשנת 2009, וזאת בהתאם לתוכניותיה האסטרטגיות. במקביל מבצעת הרשת תהליכי אופטימיזציה, בהם היא מתעתדת בין היתר לבחון את סגירתם של סניפים שאינם אטרקטיביים ופתיחת סניפים חדשים במקומם".