יואב בורגן על טבע: "קשה לראות בטיסברי של ביוג'ן כאיום מחודש לקופקסון של טבע"

מותיר המלצתו ב"קנייה", במחיר יעד של 54 דולר למניה, גבוה ב-28% ממחיר הסגירה של מניית טבע אמש בוול סטריט ; "צריך להתייחס להאטה בצמיחת הטיסברי על רקע הבעייתיות הגדולה שלה - תרופה מאוד יעילה, אך בעלת פרופיל בטיחות בעייתי למדי"

יואב בורגן מלידר שוקי הון, מפרסם היום (ד') סקירה מעודכנת על מניית טבע , בהקשר של תרופת הקופקסון שלה, המתחרה עם תרופת הטיסברי של ביוג'ן.

אמש, פרסמה חברת ביוג'ן כי מספר המטופלים בתרופת הטיסברי לטרשת נפוצה, צמח בשיעור של 6% במהלך הרבעון הרביעי של 2008, לעומת כ-12% ברבעון השלישי. כלומר, מדובר בקצב הצטרפות שבועי של 170-180 מטופלים במהלך הרבעון הרביעי, לעומת קצב הצטרפות יציב של כ-215 מטופלים חדשים מדי שבוע במהלך החודשים אוגוסט-ספטמבר.

בורגן מציין כי היעד של הנהלת ביוג'ן הינו 100 אלף מטופלי טיסברי, עד לסוף שנת 2010, דהיינו נתח שוק של 20% (לעומת כ-9% נכון לסוף ספטמבר), נראה כיום מאתגר למדי.

"צריך להתייחס להאטה בצמיחת הטיסברי הן על רקע תקופת החגים בחו"ל ברבעון הרביעי, והן על רקע הבעייתיות הגדולה שלה" אמר בורגן. "היא תרופה אמנם מאוד יעילה, אך בעלת פרופיל בטיחות בעייתי למדי עם יחס של 1:3,000 מקרים של המחלה המוחית הקטלנית PML אצל מטופלי התרופה". הוסיף.

מאז שהושקה מחדש בשנת 2006, נתגלו 4 מקרים של PML, לפיכך, וכל עוד אין נתוני בטיחות ביחס לתרופה, אשר נבחנו לאורך זמן רב, ולאור הפוטנציאל להתגלות מקרים נוספים של PML, בלידר סבורים כי עדיין קשה לראות בטיסברי כאיום מחודש לקופקסון של טבע (עם נתח שוק של 25%, נכון לסוף הרבעון השלישי).

נזכיר כי, אתמול דיווחה הנהלת אלאן, שותפתה של ביוג'ן בטיסברי, כי היא בוחנת את כל האפשרויות האסטרטגיות העומדות בפני החברה: מכירת החברה, מיזוג, מכירת נכסים ושותפויות אסטרטגיות (במהלך השנה האחרונה נפוצו שמועות כי פייזר מעוניינת לרכוש את אלאן). אם אכן בסופו של דבר תימכר אלאן, לביוג'ן תהיה זכות ראשונים לרכוש את כלל הזכויות של הטיסברי.

בורגן מותיר המלצתו על מניית טבע ב"קנייה" במחיר יעד של 54 דולר למניה, גבוה ב-28% ממחיר הסגירה של מניית טבע אמש בוול סטריט.