הכלכלה האמריקנית ממשיכה להתכווץ: ספר הבז' נושא בשורות שחורות - המכירות רשמו ירידה דווקא בחגים

ירידה מעל הצפי של 0.7% במלאים הסיטונאיים; המכירות הקמעונאיות ירדו ב-2.7% ; מדד מחירי היבוא והיצוא לחודש דצמבר הצביע על ירידה של 4.2% במחירי היבוא לארה"ב בחודש דצמבר לעומת צפי לירידה של 5.3%

ב-21:00 פורסם ספר הבז', הסוקר את המצב הכלכלי בארה"ב ב-12 המחוזות של הפדרל ריזרב. על פי הנתונים שהתפרסמו בספר הבז' נראה כי הנתונים יותר שחורים מכל צבע אחר. על פי הנתונים נרשמה ירידה חדה מאוד במכירות הקמעונאיות במיוחד בתקופת החגים שבה נרשמת בדרך כלל עלייה.

בנתונים שפורסמו בספר הבז' דווח על המשך ההתכווצות בפעילות הכלכלית ברוב האיזורים הנסקרים בספר הבז'. עוד הודגש כי משבר האשראי גרר זמינות נמוכה מאוד של הלוואות והקשיים של עסקים ויחידים להשיג אשראי נותרה הסיבה העיקרית לקיפאון הכלכלי של הכלכלה האמריקנית.

ברוב 12 המחוזות נרשמה עלייה בפיטורי עובדים, עלייה בשיעור הבלתי מועסקים וירידה בשכר הממוצע. כשבמקביל נרשמה ירידה ברוב המחוזות בהיקף הייצור.

במגזר הרכב נרשמה ירידה נוספת במספר כלי הרכב שנמכרו.

ב-17:00 פורסם דו"ח אודות המלאים העסקיים בנובמבר שירדו ב-0.7% לעומת צפי לירידה של 0.5%, זאת, בהמשך לירידה של 0.6% באוקטובר.

מוקדם יותר ב-15:30, שעון ישראל, פורסמו המכירות הקמעונאיות בדצמבר שהציגו ירידה חדה של 2.7% לעומת החודש המקביל אשתקד, הירידה היא הרבה מעל צפי האנליסטים שציפו לירידה של 1.2%. לחודש נובמבר עודכן הנתון לירידה של 2.1% לעומת הנתון הקודם שעמד על ירידה של 1.8%.

בניכוי מכירת מכוניות, ירדו המכירות הקמעונאיות בחודש דצמבר ב-3.1% לעומת צפי האנליסטים שציפה לירידה של 1.4%. לחודש נובמבר עודכן הנתון לירידה של 2.5% לעומת הנתון הקודם שעמד על ירידה של 1.6%.

באותה שעה פורסם מדד מחירי היבוא והיצוא לחודש דצמבר שהצביע על ירידה של 4.2% במחירי היבוא לארה"ב בחודש דצמבר לעומת צפי לירידה של 5.3%. נתון היבוא לחודש נובמבר עודכן לירידה של 6.7%. בחישוב שנתי ירד היבוא לארה"ב ב-9.3% לעומת צפי לירידה של 9.5%.