יוסי הולך על כל הקופה

בתעשיית הטלוויזיה לא כולם מורגלים בסגנון של ורשבסקי, אבל מבחינתו הוא בא לעבודה

המנכ"ל הנכנס של ערוץ 10, יוסי ורשבסקי, יצא בפומבי מול הרשות השנייה ואיים שאם הרשות תעכב את המיזוג עם רשת - היא תיוותר עם מסך חשוך. עכשיו נותר רק לראות אם גם הרגולטור יוריד את הכפפות

השיחות למיזוג בין ערוץ 10 לבין רשת (ייצא או לא ייצא אל הפועל), נמצאות במגרש של בעלי המניות אודי אנג'ל ויוסי מימן. למרות זאת, השבוע היה זה דווקא מנכ"ל ערוץ 10 הנכנס, יוסי ורשבסקי, שהחליט לצאת בפומבי מול הרגולטור - הרשות השנייה.

ורשבסקי אמר השבוע את מה שאולי הרבה היו רוצים להגיד, אבל פחדו - ואולי עדיין פוחדים. בעוד מרבית המעורבים במיזוג שולחים ומעבירים מסרים לא ברורים, חלקם אפילו מגומגמים, ורשבסקי צעק בקול את מה שאחרים לוחשים בשקט.

חסרונותיו של ורשבסקי בעניין זה הם גם יתרונותיו. ורשבסקי, וותיק בשוק המדיה אך צעיר בשוק הטלוויזיה, כנראה לא ממש מעוניין להפנים את הדינמיקה העדינה שבין הרגולטור לבין הזכייניות.

מבחינתו, כמי שעשה את רוב הקריירה שלו בתחום המדיה הלא מפוקחת, העיתונות, הוא אומר ללא חשש את אשר על ליבו: ורשבסקי הציב בלשון ברורה אולטימטום לרשות השנייה, לפיו ישנה אפשרות כי ערוץ 10 יחשיך את המסך במידה ותעמוד בדרכו של ערוץ 10 למיזוג. ורשבסקי גם לא חשש להצהיר כי ככל הנראה - אף אחד לא ממש יהיה מעוניין להשתתף במכרז חדש על הערוץ - אם יצא - מכרז שישולבו בו מן הסתם לא מעט מגבלות ומחויבויות רגולטוריות.

במכתב שהוציא השבוע לעובדי ערוץ 10, על רקע שיחות המיזוג בין הערוץ לבין רשת, הוא לא היסס לכנות את הרגולציה בכינויים שאולי גם אבי ניר מקשת ויוחנן צנגן היו רוצים להשתמש: "גוף עם חוקים אנכרוניסטים" ו"מקובעת", היו רק חלק מהמילים בהם תיאר ורשבסקי את הרשות השנייה. ורשבסקי אף הזהיר את הרשות השנייה שעליה "להתעשת" ולאשר את המיזוג, משל הייתה ילד סורר, שאיבד את דרכו.

בתעשיית הטלוויזיה לא כולם מורגלים בסגנון, אולי המעט כוחני, של ורשבסקי. אבל ורשבסקי, מבחינתו, בא לעבודה. האם הרגולטור יוריד גם את הכפפות במלחמה התקשורתית הזו? קשה לדעת, אבל גם אם ערוץ 10 יפסיד בסופו של דבר את הזיכיון, אף אחד לא יטען נגד ורשבסקי על כך ששמר תחמושת בכיס. *