פרשיית יונייטד: הבורר קבע כי שלמור ויוניוב לא יוכלו לשתף פעולה בתחום המדיה למשך שנה

בועז אוקון, הבורר בין שלמור וראובני בעניין חברת המדיה יונייטד, קיצר את תקופת הצינון של אורן יוניוב לשנה במקום שנתיים ; הגדיר את טענתו שלא היה מודע להתחייבויות של הצדדים לא להתקשר איתו "הגנת הנאיביות"

שופט בית המשפט המחוזי בדימוס בועז אוקון, הבורר בפרשיית שלמור-אבנון-עמיחי וראובני-פרידן בעניין חברת המדיה יונייטד, הוציא היום (ב') פסק בוררות בעניין צו המניעה שאוסר על יוניוב ושלמור-אבנון-עמיחי לשתף ביניהם פעולה בתחום המדיה. כך נודע ל"גלובס".

אוקון קבע, כי בניגוד לעמדת שלמור-אבנון-עמיחי, אסור לשלמור להעסיק את יוניוב בכל חברה, מיזם או גוף שקשור לשלמור, וכי גם אם יוניוב מקים חברת מדיה חדשה, אין הוא יכול לסכם עם משרד הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי, שהמשרד יקבל חלק מהרווחים של אותה חברת מדיה.

בנוסף, דחה הבורר את עמדת יוניוב, לפיה הוא לא היה מודע להתחייבויות שהצדדים נטלו על עצמם שלא להתקשר עימו, והגדיר את טענתו של יוניוב כ"הגנת הנאיביות". בלשונו של הבורר, "יוניוב עצם את עיניו לנוכח קיומה של הוראת הצינון, או למצער יכול היה לדעת עליה". עם זאת, הבורר קיצר היום את צו המניעה האוסר על אורן יוניוב, לשעבר מנכ"ל יונייטד, לעבוד עם שלמור-אבנון-עמיחי לשנה בלבד במקום לשנתיים.

הצו המקורי אסר על יוניוב לעבוד עם שלמור למשך שנתיים, זאת במסגרת בקשה שהגיש משרד הפרסום ראובני-פרידן שטען כי במסגרת הסכם המייסדים של יונייטד בין שלמור לראובני סוכם כי במקרה של פרוק החברה יהיה יוניוב מנוע מלעבוד עם מי מהצדדים למשך שנתיים. במקור התכוון יוניוב לפעול בשיתוף עם שלמור ולהקים במשותף חברת מדיה, אך שופט המחוזי יהודה זפט, שדן בבקשה, נתן צו לשנתיים אך קבע כי על שלמור וראובני לנסות לפתור את המחלוקות שביניהם במסגרת הליך בוררות.

כזכור, בעקבות הצו הכריז אורן יוניוב כי חברת המדיה יוניון שקמה לאחר הפסקת הפעילות של יונייטד ואשר מטפלת בחלק ניכר מלקוחות יונייטד לשעבר היא בבעלותו בלבד, ולשלמור-אבנון-עמיחי אין שום קשר להתנהלותה. ראובני-פרידן מצידם לא קיבלו את המהלך, וחזרו לבית המשפט בבקשה לפסוק כנגד שלמור ויוניוב ביזיון בית משפט. הבקשה מונחת בבית משפט מזה מספר שבועות וטרם התקבלה בה הכרעה.

אורן יוניוב מסר היום בתגובה כי הבוררות שהתקיימה היא בין ראובני-פרידן לשלמור-אבנון-עמיחי ועל כן ע"פ החוק החלטות הבורר חלות על הצדדים לבוררות בלבד, ולהחלטת הבורר אין השפעה על פעילות יוניון מדיה, שהיא חברה עצמאית לחלוטין בבעלותו המלאה והבלעדית.