נדחה ערעור גזית גלוב על החלטת מע"מ: ביהמ"ש התיר לה לנכות רק 25% מהתשומות

התקבלה עמדת מע"מ, לפיה גזית גלוב פועלת בענף המרכזים המסחריים הפתוחים ובענף הדיור המוגן, ומאחר שמרבית פעילותה בחו"ל - עיקר השימוש בתשומות הינו לשם פעילות שאינה מצמיחה עסקאות החייבות במע"מ

נדחה ערעורה של גזית גלוב על החלטת מע"מ לדחות את השגתה על שומת התשומות לשנים 2002-2004 וחלק משנת 2005. התקבלה עמדת מע"מ, לפיה גזית גלוב פועלת בענף המרכזים המסחריים הפתוחים, הסופרמרקטים ובענף הדיור המוגן, ומאחר שמרבית פעילותה נמצאת בחו"ל, הרי עיקר השימוש בתשומות הינו לשם פעילות שאינה מצמיחה עסקאות החייבות במע"מ. לכן, נקבע כי אין להתיר 75% מסך התשומות שנכללו בדו"חות החברה.

גזית גלוב טענה בערעור כי מע"מ מבקש לקשור בין תשומות בהן השתמשה לבין עסקאות שאינן חייבות במע"מ, אותן ביצעו חברות בנות שלה בחו"ל. לדבריה, הוא מבקש למעשה להגביל אותה בניכוי תשומותיה בדרך של הרמת מסך בינה לבין חברות בנות שלה. לטענתה, אין כל עילה חוקית להרמת מסך, ולכן לא ניתן להגביל את ניכוי התשומות.

השופטת דניה קרת-מאיר קיבלה את קביעת מע"מ, לפיה גזית גלוב היא אכן חברת הנדל"ן הגדולה בישראל, שעוסקת ברכישה, פיתוח וניהול נכסים מניבים בצפון אמריקה ואירופה, ולכן רוב פעילותה אינה מצמיחה עסקאות החייבות במע"מ בישראל. לאור זאת, קבעה כי מע"מ היה רשאי לקבוע שהתשומות שימשו הן לצורך הפעילות בחו"ל והן לצורך הפעילות בישראל, ולכן הותר ניכוי בשיעור 25% בלבד. (ע"ש 1150/06).