העליון חייב את דוד אפל להעביר למדינה 8 מיליון שקל באופן מיידי

דחה את בקשתו לעכב את ביצוע העברת הכסף עד להכרעה בערעור שהגיש על פסיקת ביהמ"ש המחוזי ; המחוזי קבע כי אפל קיבל במירמה מהמדינה 43 מיליון שקל בתחילת שנות ה-80 וחייבו להשיב למדינה מחצית מהסכום

על דוד אפל יהיה להעביר למדינה מיידית סכום של 8 מיליון שקל, לאחר שבית המשפט העליון דחה את בקשתו לעכב את ביצוע העברת הכסף עד להכרעה בערעור שהגיש על פסיקת בית המשפט המחוזי. המחוזי קבע כי אפל קיבל במירמה מהמדינה 43 מיליון שקל בתחילת שנות ה-80 וחייבו להשיב למדינה מחצית מהסכום.

מדובר בכספי הלוואות ומענקים שנתן משרד השיכון בשנות ה-80 לפינוי מעברות בבת-ים, חולון, כפר-סבא, באר-יעקב ונס-ציונה. אפל התקשר ב-1982 עם משרד השיכון כשלוח ונאמן של המדינה לפינוי שרידי המעברות, והמפונים ייפו את כוחו לקבל בשמם את המענקים וההלוואות שהגיעו להם תמורת אספקת דירות חלופיות ופירעון הלוואות שלקחו.

כנגד אפל הוגשו שתי תביעות אחת אזרחית והשנייה פלילית. המדינה טענה כי אפל קיבל הלוואות נוספות על אלה שנקצבו מלכתחילה באמצעות הצגת מצגי שווא, כאילו ההלוואות הבסיסיות טרם מומשו. אפל זוכה מההליך הפלילי, אך המחוזי קיבל טענת המדינה וקבע כי על אפל להחזיר מחצית מהסכום למדינה.

עם זאת, החליטה המחוזי לאפשר את עיכוב ביצוע פסק הדין, אם אפל ישלם 8 מיליון שקל תוך 90 יום. פסק הדין ניתן בספטמבר 2008 והסכום האמור לא שולם.

שופט העליון, אליקים רובינשטיין, קבע כי יש לדחות את בקשתו של אפל וחברת ורד לפיתוח שבשליטתו לעכב את ביצוע העברת 8 מיליון השקלים. זאת, לאחר שקבע כי ספק אם סיכויי הערעור שהגיש אפל לעליון גבוהים ביותר. (ע.א 9777/07).