כלכלני אגוד: "ההשקה של הקורולה האוטומטית ה'רגילה' תיתן לה יתרון זמני על מאזדה 3 שתושק רק ביוני"

כלכלני אגוד עדיין ממליצים "תשואת יתר" על מניית דלק רכב, עם הורדה של מחיר היעד מ-37 ל-36 שקל למניה - המשקף למניה פרמיה של 48% ; הכנסות החברה ב-2009 צפויות לרדת בכ-9.3% ל-4.26 מיליארד שקל ; "המניה היא הזדמנות קנייה לטווח ארוך"

[להרשמה לניוזלטר רכב]

האנליסט דורון דגול מבנק אגוד פירסם סקירה מעודכנת למניית דלק רכב מקבוצת דלק . ההמלצה לרכישת המניה נותרת על "תשואת יתר" כשמחיר היעד עודכן מעט כלפי מטה ל-36 שקל למניה לעומת מחיר יעד קודם של 37 שקל למניה. יצויין כי מחיר היעד החדש משקף למניה פרמיה של 48% על מחיר הפתיחה היום בבורסה בת"א ובבנק אגוד ממשיכים לראות במניית החברה הזדמנות קנייה לטווח ארוך.

בבנק אגוד מציינים כי ליבואנית טויוטה יהיה יתרון זמני עם הגעת הקורולה האוטומטית ה"רגילה" כשמאידך, השקת המאזדה 3 החדשה נדחתה לחודש יוני. במחצית הרראשונה של 2009 מעריכים בבנק אגוד כי החברה תמכור 15% פחות לעומת מחצית השנה הראשונה של 2008. הכנסות החברה ב-2009 צפויות לרדת לעומת ההכנסות ב-2008 בכ-9.3% ל-4.26 מיליארד שקל.

בבנק אגוד ציינו כי דו"ח המסירות של הרבעון הרביעי איכזב ומסירות חודש דצמבר היו נמוכות יותר מהצפוי. בבנק אגוד מעריכים כי הרבעון הרביעי יסתכם במסירות של 4,460 כלי רכב שיביאו הכנסה של 496 מיליון שקל. לדברי דגול, מספר המסירות נמוך בצורה הסטורית ואין להשליך ממנו על הרבעונים הבאים.


המעבר לחודש ינואר מהווה עבור הלקוחותח הפרטיים זרז לרכישה של רכב משום שלמרות שבוטלה למעשה שנת הדגם, הלקוחות מעדיפים כי יהיה רשום ברישיון הרכב החדש שלהם ינואר 2009 במקום דצמבר 2008. המעבר לחודש ינואר איפשר לחברות הליסינג לייקר את החוזים עם החברות איתם הם עובדים ולכן ניכרת גם עלייה במספר ההזמנות שלהן.

טויוטה קורולה 2008