ישי לויט התפטר מתפקידו כבורר בין האחים שרבט: "איני יכול יותר לסבול"

לויט התפטר לאחר שבנו של אחד האחים הטיח בו טענות לגבי אופן ניהול הבוררות ; בדצמבר 2002 מונה שלום ברנר כבורר בסכסוך, אולם בסוף 2003 הוא התפטר - לאחר שאחד האחים השתולל בישיבת בוררות

השופט בדימוס, ישי לויט, התפטר מבוררות בת 5 שנים בין 5 האחים שרבט. זאת, לאחר שבנו של אחד האחים היפנה כלפיו טענות בדבר ניהול הבוררות. כך נודע ל"גלובס".

האחים שרבט מחזיקים נכסים ברחבי הארץ. בין היתר בבעלותם, בית שרבט בתל-אביב, מלון מג'יק פאלאס, נכסים בהרצליה-פיתוח, נכסים על חוף הכנרת וכן נכסי נדל"ן באזור התעשייה בעפולה.

מאז 1989 מתנהל סכסוך בין האחים בדבר אופן ניהול נכסיהם - האחים שלום, בכור, יצחק, מנשה ובנימין מצד אחד, לבין האח מלכיאל מצד שני. הסכסוך, שהיקפו מאות מיליוני שקלים, מתנהל הן בבוררויות והן בערכאות שונות בבתי המשפט.

בדצמבר 2002 מונה השופט בדימוס שלום ברנר לשמש כבורר בסכסוך בין האחים, אולם בסוף 2003 הוא התפטר - זאת, לטענתו, לאחר שאחד האחים, שלום, השתולל בישיבת בוררות. לאחר ברנר מונה לויט לשמש כבורר בסכסוך.

בישיבת בוררות שהתנהלה לפני כשבוע, הטיח בנו של מלכיאל, מאיר, טענות קשות כלפי לויט בדבר ניהול הבוררות. בין היתר, טען כלפיו כי הוא מאפשר ל-4 האחים לנהוג באלימות, להפר צווים שיפוטיים ולא אוכף עליהם כל סנקציות.

לטענת מאיר ואביו מלכיאל, המיוצגים בידי עו"ד חנוך ארליך, התנהלותו של לויט מאז מונה לבורר לא רק שלא קידמה את הסכסוך לקראת פיתרון - אלא רק העצימה אותו וגרמה לריבוי המחלוקות. מאיר טען גם כי לויט ניסה לטרפד הסכם בין האחים, שגובש בידי השופט בדימוס, אמנון סטרשנוב, ושהופקד בכספת. לטענתו, משגילה לויט את קיומו של ההסכם בין הצדדים, הוא ניסה לטרפדו.

במהלך הישיבה, בה העלה מאיר את טענותיו, החליט לויט להתפטר מתפקידו. לויט אמר בישיבה: "אני מתפטר מהתיק. תלכו לאן שאתם רוצים. אני לא יכול יותר לסבול".

פרס לבריונות

הצד השני לסכסוך - 4 האחים שרבט - פנו ללויט וביקשו ממנו לחזור בו מהתפטרותו. האחים, המיוצגים בידי עו"ד ישראל עזיאל ממשרדו של ליפא מאיר, טענו כי לויט מנהל את הסכסוך מזה שנים ומביא את הצדדים לפתרונות. לטענתם, אין זה ראוי לאפשר לצד להליך להוריד לטימיון את העבודה שעשה לויט במהלך השנים. לדבריהם, דבר זה משרת את מטרותיו של מי שמעוניין לסכל את ההליך ומדובר בפרס לבריונות. בכל מקרה, ביקשו האחים כי לויט יכריע לפחות באחת הסוגיות בסכסוך ביניהם - סוגיית הנכסים הפרטיים.

לויט בתגובה השיב כי אינו רואה מקום לחזור בו מהתפטרותו. עם זאת, הוא הבהיר כי אם הצדדים או בית המשפט יחליטו כי הוא ימשיך לשמש כבורר בסוגיית הנכסים הפרטיים - הוא יהיה מוכן לעשות זאת.

לפני כשנה דחה בית המשפט המחוזי בנצרת את בקשתו של אחיו של מאיר שרבט, יאיר, להעביר את לויט מתפקידו. יאיר טען אז כי לויט מנהל את הבוררות באופן שגורם עינוי דין.

יצויין כי לויט שימש כבורר באחת הבוררות העסקיות הגדולות ביותר בישראל - בוררות פז. בנובמבר 2007 ביטל בית המשפט את פסק הבורר, שהיה לחובת פז. זאת, לאחר שקיבל את טענת פז כי לויט היה אמור לתת גילוי על מגעיו בעבר מול פז שלא צלחו.