קרן שמרוק במגעים לכניסה לשותפות בסינמה סיטי

מתחם הסינמה סיטי בגלילות מהווה מרכז בידור, חינוך, קולנוע וקונגרסים ענק ; המתחם כולל 23 בתי-קולנוע, מסעדות וחנויות, ומחזור הכנסותיו עומד על עשרות מיליוני שקלים בשנה

קרן ההשקעות שמרוק, זרוע ההשקעות של דיסני העולמית בישראל, במגעים לכניסה לשותפות בחברת ניו לינאו סינמה, יזמית סינמה סיטי בצומת גלילות. כך נודע ל"גלובס".

חברת ניאו לינאו סינמה מצויה בבעלות משותפת של יונייטד קינג אחזקות שבבעלות האחים משה וליאון אדרי, מזל סיון השקעות ונכסים שבבעלות איש העסקים, יעקב כהן, וחברת מטרופוליטן מצרפת. אם בסופו של דבר תצא עסקה אל הפועל תחזיק שמרוק ב-25% מהמניות שיגיעו מדילול שווה של כל יתר בעלי המניות בחברה.

מתחם הסינמה סיטי בפי גלילות מהווה מרכז בידור, חינוך, קולנוע וקונגרסים ענק. המתחם כולל 23 בתי קולנוע, מסעדות וחנויות ומחזור הכנסותיו עומד על עשרות מיליוני שקלים בשנה.

לאחרונה חתמה חברת ניו לינאו סינמה על הסכם עם חברת גזית גלוב להקמת מתחם נוסף במערב ראשון לציון. מדובר במתחם בידור, תרבות, כנסים ובתי-קולנוע שיוקם בצומת הרחובות משה דיין ואברהם בר, על שטח כולל של 20 אלף מ"ר, בעלות של 150 מיליון שקל.

על-פי ההסכם, 9,000 מ"ר ישמשו להקמת מתחם בתי-הקולנוע שיכלול 20 מסכים. ו-11-12 אלף מ"ר ישמשו למסחר. הפרויקט צפוי להניב הכנסות בגובה 18-20 מיליון שקל בשנה.

קרן שמרוק המנוהלת על-ידי סטנלי גולד, פעילה במשק הישראלי למעלה מ-30 שנה. בשנים האחרונות מתמקדת שמרוק בהשקעה באמצעות קרן השקעות מיוחדת שהקימה לטובת השקעות בישראל בלבד. בין השאר היא השקיעה באמצעות קרן זו בחברות טבע נאות, חברת הקוסמטיקה אהבה, אורד, פולימר לוג'יסטיקס קמן סחר וחברות נוספות.

מקרן שמרוק נמסר בתגובה כי הקרן אינה נוהגת להתייחס לשמועות או לספקולציות. דובר מטעם בעלי השליטה בניו לינאו סינמה מסר כי "החברה היא חברה פרטית ואיננו נוהגים להתייחס לנושאים עסקיים".