לאחר שהושעתה מהמסחר בבורסה בניו-יורק: תפרון תאחד מניות ותבקש להירשם למסחר בנאסד"ק

החל ממחר, יאוחדו כל 10 מניות של תפרון למניה אחת, במטרה להעלות את שער המניה כדי להתאים לדרישות הרישום למסחר בנאסד"ק

אסיפת בעלי המניות של תפרון , העוסקת בעיצוב, ייצור ושיווק בגדי ספורט, הלבשה תחתונה ובגדי ים בטכנולוגיית אל-תפר, אישרה אתמול (ג') איחוד הון ("פיצול הפוך" של מניותיה) על מנת להביא להעלאת שער המניה. לפני כחודש הושעו ממסחר בבורסה בניו-יורק מניותיה של תפרון כיוון שלא עמדה בתנאי הרישום. החברה, שמניותיה בוול סטריט נסחרות מאז בזירת המסחר האלקטרוני מעבר לדלפק (Bulletin Board), מבקשת לרשום את מניותיה למסחר בנאסד"ק, ברשימת ה-Capital Market.

תפרון כשלה מלהציג שווי-שוק כולל העולה על 25 מיליון דולר במשך 30 יום ברציפות. עם נעילת המסחר ב-Bulletin Board אמש, שווי השוק של החברה מסתכם ב-6.36 מיליון דולר - וזאת לאחר שהמניה הגיבה בזינוק של 20.5% לחדשות אתמול. נציין, כי שער המניה לא ננעל מעל דולר מאז ה-5 בנובמבר, וכי אחד מתנאי הרישום בנאסד"ק מתייחס גם לקריטריון זה. לאחר הזינוק, שערה של המניה בארה"ב עומד על 30 סנט בלבד.

על פי תנאי איחוד ההון, יקבלו בעלי המניות של תפרון מניה אחת בודדת עבור כל 10 מניות רגילות שבידיהם כיום. השינוי ייכנס לתוקפו לפני פתיחת המסחר מחר (ה') בבורסה בתל-אביב, שם גם רשומות המניות למסחר. בהקשרה של הבורסה המקומית, נזכיר כי בעדכון מדדי המסחר האחרון, נגרעה בתחילת 2009 המניה מדד מניות היתר-50 . מתחילת השנה איבדה המניה 16.9% מערכה בבורסה התל-אביבית.

באשר למסחר בנאסד"ק, הרשימה אליה מבקשת תפרון להצטרף היא רשימת המניות הקטנות (Small Cap לשעבר) אשר כוללת כ-450 מניות. "החברה נמצאת בתהליך בדיקה על-ידי הנאסד"ק, ואין באפשרותנו להבטיח כי הבקשה לרישום תאושר", מציינת תפרון בדיווח לרשות ניירות-הערך האמריקנית (SEC). החברה מציינת, כי בין שאר הפרמטרים שהועלו כאן, על שווי השוק של אחזקות הציבור לעלות על רף מינימלי. שיעור אחזקות הציבור בחברה שאינם מקרב בעלי עניין עומד על 42.5%.

תפרון הפסידה ברבעון השלישי 22 מיליון שקל. בישראל מועסקים קרוב ל-1,200 עובדי תפרון, מתוכם 850 עובדים במפעל באזור תעשיה שגב. אתרי יצור נוספים נמצאים בירכא, בירדן ובנוסף קבלני משנה במזרח הרחוק. לחברה משרדים גם בניו יורק ובפורטלנד. בתחילת דצמבר, החליטו מנהלי ועובדי תפרון לקצץ בשכרם כדי להימנע מפיטורים, כאשר המנכ"ל, עדי ליבנה, קיצץ 15% משכרו. בעלי השליטה בתפרון הם קרן פימי שבשליטת ישי דוידי, ומבטח שמיר שבשליטת מאיר שמיר.

תפרוןתפרון