7.7 מיליון צפיות באינטרנט בטקס השבעתו של אובמה, הנשיא הטכנופיל של ארה"ב

מיליוני אמריקנים צפו אמש בטקס באמצעות סטרימינג על גבי צגי המחשבים שלהם, והגיבו למתרחש באמצעות בלוגים ; בעולמות הווירטואליים דוגמת Second Life נערכו נשפי השבעה למי שלא יכול היה לבוא לטקס

כראוי לטקס השבעה שלווה ברוחות של שינוי, נרשם אתמול (ג') ציון דרך גם באופן שבו בחרו ההמונים לצפות בטקס השבעתו של ברק אובמה לתפקיד נשיא ארה"ב. תנועה חסרת תקדים נרשמה אתמול ברשת בעת טקס ההשבעה, כאשר מיליוני אמריקנים צפו בו באמצעות סטרימינג על גבי צגי המחשבים שלהם, והגיבו למתרחש באמצעות בלוגים, וולוגים (בלוג וידיאו) ושליחת מסרונים באמצעות אתר המיני בלוגינג, טוויטר.

כמעט כל אתר חדשות אמריקני המכבד עצמו הציע סיקור חי של הטקס במה שהפך להיות האירוע החדשותי המסוקר ביותר באינטרנט מאז ומעולם. השימוש באינטרנט כאמצעי תקשורת מרכזי לסיקור ההשבעה נבע בחלקו מכורח המציאות, מפאת הימצאותם של אנשים רבים במקום העבודה בשעת הטקס, עובדה שמנעה מהם לראות את השידור הטלוויזיוני שליווה את האירוע שנערך בצהרי היום.

תרמה לכך כמובן גם ההתפתחות המהירה של טכנולוגיות הווידיאו באינטרנט. לשם ציון דרך, נציין כי בעת טקס ההשבעה הקודם של הנשיא ג'ורג' בוש, בשנת 2000, אתר שיתוף סרטוני הווידיאו YouTube טרם הגיע לאוויר העולם.

כל אתרי החדשות המרכזיים החל בפוקס וב-CNN וכלה באתרי העיתונים "ניו-יורק טיימס" ו"וושינגטון פוסט" העבירו בשידור חי את הטקס, עבור חלקם הייתה זו הפעם הראשונה בה היה ניתן לצפות בווידיאו באתרם באמצעות טכנולוגיית הסטרימינג.

ב-Akami Technologies, חברה המספקת שירותי וידיאו עבור אתרים רבים, ציינו כי בשיא הצפייה בטקס נרשמו 7.7 מיליון צפיות בסטרימינג בה בעת. העומס הרב על תשתית האינטרנט הביא את הפס הרחב לקצה גבול היכולת שלו, אך למעט האטה מסויימת בתנועה, לא נרשמו קשיים מיוחדים בעת הצפייה באירוע.

ב-Keynote Systems העוקבת אחר ביצועי תשתית אינטרנט מסרו כי נרשמה ירידה של כ-60% במהירות הזרימה של כ-40 אתרי אינטרנט מובילים בשעת פתיחת טקס ההשבעה.

חידוש נוסף היה כאמור, האופי האינטראקטיבי שנשא סיקור האירוע, באתר CNN למשל, שיתפו פעולה עם הרשת החברתית פייסבוק, והציגו את תגובותיהם של משתמשי האתר לאירוע לצד השידור הישיר של הטקס. ב-CNN דיווחו כי עד אתמול בשעה 15:30 (שעון וושינגטון) נרשמו יותר מ-21.3 מיליון צפיות בשידור הטקס מכל רחבי העולם, מדובר בכמות גדולה פי ארבעה מהצפיות נרשמו ביום הבחירות עצמו, אז נרשמו באתר 5.3 מיליון צפיות בשידור הישיר שהועבר באתר.

גם העולמות הווירטואליים דוגמת Second Life ו-Wee World לקחו חלק באווירת החג הכללית, כשערכו נשפי השבעה וירטואליים אל תוך הלילה, כך שגם אם נעדרת מהחגיגות הממשיות, בן דמותך הדיגיטלי יכול היה לחגוג בשמך את השבעתו של הנשיא הטכנופיל ביותר בהיסטוריה האמריקנית, שבאתרו הרשמי נכתב אתמול "Change has come to the Whitehouse.gov".

סין צינזרה את נאום אובמה אבל קוראת לו לשמור על יחסים טובים

גופי התקשורת הרשמיים בסין פנו בקריאה לנשיא ארה"ב הנכנס ברק אובמה לשמר את היחסים הטובים בין שתי המדינות שהושגו "בעמל רב" לדבריהם בעת כהונתו של הנשיא היוצא, בוש. קריאה זו באה על רקע הצנזורה שהפעילה ממשלת סין על חלקים מנאומו של אובמה בטקס השבעתו אתמול כאשר כלי התקשורת הסיניים שסיקרו את האירוע נמנעו מלהעביר את דבריו הנוגעים לקומוניזם ולזכות להתנגד לו.

מאמר מערכת של העיתון הסיני China Daily שיבח את הנשיא בוש על כך ש"הניח יסודות איתנים למערכת יחסים מוצלחת בין סין לבין ארה"ב. אחרי עשור של עליות ומורדות ביחסינו עם ארה"ב מערכת היחסים הבלתי יציבה הזו הראתה סימנים של יציבות בתקופת נשיאותו של בוש", נכתב במאמר.

בה בעת, צינזרו אתרי החדשות הרשמיים בסין את החלקים בנאומו של אובמה העוסקים במשטרים הקומוניסטיים ובזכות האנושית להתנגד להם. סין, שסגרה יותר מ-200 אתרי אינטרנט לאחרונה בטענה כי הכילו תוכן פוגעני, נוקטת לאחרונה יד קשה במה שהיא רואה כגילויי התנגדות למשטר מצד התושבים.