eBay פירסמה תחזית רווח נמוכה מהצפוי; רווחיה הרבעוניים עקפו את הצפי

בניכוי הוצאות הקשורות להתייעלות, eBay הרווחיה 41 סנט למניה - ובכך עקפה את הצפי ל-39 סנט למניה ; צופה כי תרוויח 32-34 סנט למניה ברבעון הראשון של 2009 - נמוך מצפי האנליסטים לרווח של 40 סנט למניה

חברת eBay , המנהלת פורטל קניות באינטרנט, דיווחה אמש לאחר סיום המסחר בוול סטריט את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של 2008.

רווחיה של החברה ברבעון הרביעי, שבד"כ מהווים נקודה חזקה בדו"חותיה בהשפעת המכירות בחגים, נפלו ב-30% והסתכמו ברבעון ב-367 מיליון דולר, שהם 29 סנט למניה, לעומת רווח של 531 מיליון דולר, או 39 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. צפי האנליסטים בוול סטריט חזה לה רווח של 39 סנט למניה.

בניכוי הוצאות הקשורות לקיצוץ של 10% מכוח העבודה של החברה, eBay הרווחיה 41 סנט למניה, ובכך עקפה את צפי האנליסטים.

ההכנסות ירדו ב-7% והסתכמו ברבעון הרביעי ב-2.04 מיליארד דולר, לעומת התחזיות בשוק שצפו לחברה הכנסות של 2.11 מיליארד דולר. עיקר הירידה בהכנסות נבע מנפילה של 16% בפעילות העיקרית של החברה - המכירות באינטרנט, שנבעה מהתגברות התחרות בשוק ומההאטה בכלכלות העולמיות.

החברה פירסמה תחזית לרבעון הראשון של 2009, נמוכה מצפי האנליסטים בוול סטריט, מה ששלח את המניה לצנוח ב-6% ויותר במסחר המאוחר. החברה צופה כי תרוויח 32-34 סנט למניה ברבעון הראשון של 2009, נמוך מצפי האנליסטים לרווח של 40 סנט למניה.

היות שבתקופות מיתון, צרכנים דווקא נוטים לחפש אחר מציאות באינטרנט, או לחילופין מחפשים אחר קונים פוטנציאליים, העובדה שהערך הכולל של המוצרים שנמכרו ירד היא מפתיעה, אך אנליסטים מייחסים נתון מדאיג זה לחברות מתחרות, כדוגמת אמזון, שהצליחו למשוך אליהן לקוחות שבעבר היו מבקרים ורוכשים ב-eBay.

מצד שני, המיתון גורם לגולשים באתרי סחר אלקטרוני להיות זהירים יותר ולהעדיף מוצרים במחיר ידוע וקבוע מראש מאשר מכרזים ומכירות פומביות הסוחפים את המשתתפים לתחרות המותירה את הזוכים עם תחושת ניצחון אך עם ארנק ריק יותר. לפיכך, נציין כי החברה רשמה ירידה ניכרת בעסקים בתקופת חג המולד הנוכחית: בתקופה שבין ה-3.11 ל-14.12 השנה ירדו עסקי אתר הסחר ב-16%, כאשר דווקא באותו פרק זמן עלו המכירות של אמזון שהוא אתר הסחר האלקטרוני הגדול ביותר בעולם, באופן שתואר 'כטובות ביותר מאז ומעולם' שבמסגרתן נרכשו 6.3 מיליון מוצרים, בעיקר משחקי ווידיאו וסרטים בפורמט DVD.