גוגל עוקפת את התחזיות: 4.2 מיליארד דולר הכנסות ברבעון הרביעי - לעומת צפי ל-4.12 מיליארד; רווח של 5.1 דולר למניה לעומת צפי ל-4.95

הרווח הנקי ברבעון הרביעי צנח ב-68% ל-382 מיליון ד', לעומת 1.2 מיליארד ד' ברבעון המקביל אשתקד ; מנכ"ל גוגל שמידט: "הרבעון הרביעי היה החלק הקל מאחר שעכשיו ברור לכולם שאנחנו בעיצומו של מיתון עולמי" ; סמנכ"ל הכספים פיצ'ט: "יש לנו 20 אלף עובדים וממשיכים לגייס, אך מצבת כ"א שלנו גדלה בכ-100 עובדים בלבד ברבעון"

ענקית האינטרנט גוגל דיווחה לאחר סיום המסחר בוול סטריט ביום ה' על הכנסות בנטרול אירועים חד פעמיים של 4.2 מיליארד דולר ברבעון הרביעי, לעומת תחזית להכנסות בסך 4.12 מיליארד דולר ברבעון הרביעי.

ללא נטרול, רשמה גוגל עלייה של 18% בהכנסות ברבעון הרביעי ל-5.7 מיליארד דולר, לעומת 4.83 מיליארד ברבעון המקביל אשתקד.

בנטרול הוצאות חד-פעמיות, החברה דיווחה על רווח של 5.1 דולר למניה, הרבה מעל לתחזיות לרווח של 4.95 דולר למניה. הרווח הנקי ברבעון הרביעי צנח ב-68% לרמה של 382 מיליון דולר, לעומת 1.2 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד.

מניית גוגל עולה כ-4% לאחר המסחר בוול סטריט, בתגובה לדו"חות - לאחר שאיבדו כ-25% מערכן במהלך הרבעון האחרון.

מנכ"ל גוגל, אריק שמידט, אמר בשיחת הוועידה של החברה לאחר פרסום הדו"חות: "נרשמה צמיחה חזקה בתחום החיפוש, וגידול משמעותי בהכנסות ברוב התחומים בהם גוגל עוסקת. יש לנו כיום שליטה מלאה על ההוצאות, משהו שחמק מאיתנו בעבר, אבל כיום יש לנו את הנוסחה הנכונה לבצע זאת".

שמידט הוסיף: "במובנים מסוימים, הרבעון הרביעי היה החלק הקל מאחר שעכשיו ברור לכולם שאנחנו מצויים בעיצומו של מיתון עולמי שלא ברור מתי ואיך יסתיים".

שמידט ציין כי ל-85% מעובדי גוגל יש כיום אופציות של החברה מחוץ לכסף, ולכן יוצאת גוגל בתוכנית תמחור מחדש של האופציות. הוא הוסיף כי גוגל מתכוונת לזנוח כמה פיתוחים ומוצרים עם "אימפקט נמוך", ולהתמקד בתחום הפרסום תלוי החיפוש.

סמנכ"ל הכספים של גוגל, פטריק פיצ'ט, אמר בשיחת הוועידה כי גוגל מעסיקה כיום כ-20 אלף עובדים וכי החברה ממשיכה לגייס עובדים. "מצבת כוח האדם שלנו גדלה בכ-100 עובדים במהלך הרבעון הרביעי", אמר פיצ'ט.