בנק הפועלים לא מסתפק בדוראד: יעניק מימון של 750 מיליון שקל לתחנת הכוח במפעל מכתשים

המימון ינתן למפעל השייך למכתשים אגן, מקבוצת IDB ; הקמת תחנת הכוח צפויה להתחיל בחודשים הקרובים והפעלתה מתוכננת לשנת 2011

רמת נגב אנרגיה, חברה הנמנית עם קבוצת אדלטק, חתמה בסוף השבוע על הסכם עם בנק הפועלים על הסכם מימון. מדובר במימון להקמת תחנת כוח פרטית בשטחה של מכתשים מפעלים כימיים באזור התעשייה רמת חובב. מכתשים, כידוע, נמנית עם מכתשים אגן שבשליטת קבוצת IDB .

רמת נגב אנרגיה חתמה על הסכם עם מפעל מכתשים להקמת תחנת הכוח בהספק של 120 מגה וואט אשר תוסק בגז טבעי ותספק חשמל, קיטור ושירותי תעשייה למפעל ולמפעלים נוספים באזור התעשייה רמת חובב. עלות הקמת התחנה מוערכת ב-750 מיליון שקל.

לקבוצת אדלטק זהו סיכום הליך שלישי למימון תחנות כוח שבבעלותה: בנוסף להסכם הנוכחי, נחתמו הסכמי מימון עבור תחנת הכוח אשדוד אנרגיה שבמפעל אגן כימיקלים (אף הוא של מכתשים אגן) שבאשדוד עם בנק לאומי , ולתחנת הכוח דוראד אנרגיה המוקמת באתר קצא"א אשקלון עם בנק הפועלים וכלל ביטוח .

התחנה מוקמת על פי מדיניות הממשלה לעידוד יצרני חשמל וקיטור בשיטת הקו-גנרציה (מחזור משולב) המבטיחה נצילות אנרגטית מקסימאלית ושיפור ניכר באיכות הסביבה. מימון תחנת הכוח מתאפשר גם על רקע פעילות הרשות לשירותים ציבוריים חשמל הפועלת לסכם את ההסדרה בענף. הקמת תחנת הכוח צפויה להתחיל בחודשים הקרובים והפעלתה מתוכננת לשנת 2011.

התחנה מסוג מחזור משולב כוללת שתי טורבינות חשמל ומשתמשת בטכנולוגיה תעופתית ירוקה מתקדמת וידידותית לסביבה. המעבר לגז טבעי יתרום לשיפור תנאי איכות הסביבה באזור תוך הוזלה ניכרת בעלויות האנרגיה של מכתשים והמפעלים הסמוכים באזור התעשייה ברמת חובב.