ירון דור עשוי לסיים תפקידו כיו"ר איגוד השיווק הישראלי

דור עזב באחרונה את תפקידו כמנכ"ל בסט ביי, ולכן ביום רביעי הקרוב יידון המשך כהונתו כיו"ר האיגוד

האם איגוד השיווק הישראלי (איגוד המפרסמים) צפוי לקיים בקרוב בחירות ליו"ר חדש? ל"גלובס" נודע, כי בישיבת הנהלת האיגוד שתתקיים ביום רביעי הקרוב צפוי להתקיים דיון בנושא המשך כהונתו של ירון דור בתפקיד היו"ר.

אלא אם יודיע דור בישיבה כי הוא מקבל על עצמו תפקיד חדש או מצוי בעיצומו של מו"מ מתקדם על תפקיד חדש בגוף מפרסם, יש להניח כי תהיה זאת גם ישיבת פרידה ממנו, שלאחריה, על-פי התקנון, אמורות להתקיים בחירות חדשות, תוך 90 יום.

תקנון איגוד המפרסמים קובע כי בראש האיגוד יכול לעמוד אך ורק אדם הנמנה על חברה מפרסמת. עם זאת, במקרה שאדם עוזב את תפקידו הוא יכול להמשיך לנהל את האיגוד במשך שלושה חודשים, במהלכם הוא אמור להשתלב בעבודה חדשה בגוף מפרסם. דור פרש מתפקידו כמנכ"ל בסט ביי ביולי 2008 אך למשך מספר חודשים נשאר עובד של החברה ומניין שלושת החודשים מתחיל רק מאוקטובר.

אין זו הפעם הראשונה בה המשרה של דור כיו"ר איגוד המפרסמים מקבלת תפנית בשל שינויים בקריירה שלו. דור, ששימש בעבר כמנכ"ל ניו-פארם, התמודד על תפקיד יו"ר האיגוד במסגרת תפקידו כסמנכ"ל השיווק בשופרסל. אך פחות משנה לאחר שנכנס דור לתפקיד הועמדה האפשרות שימשיך בתפקיד בסימן שאלה לאחר שעבודתו בשופרסל נפסקה.

על-פי התקנון, מועד התקופה בה יכול היה דור להחזיק בתפקיד כמעט פקע אך לאור העובדה שהוא היה במו"מ מתקדם על תפקיד מנכ"ל בסט ביי התקבלה באיגוד חוות דעת משפטית שקבעה כי הוא יוכל להמשיך בתפקיד.

דור אכן קיבל עליו את תפקיד מנכ"ל בסט ביי, אך הרומן לא האריך ימים, וכאמור הוא התפטר מתפקידו לפני מספר חודשים.

תלמה בירו, מנכ"ל איגוד השיווק, מסרה בתגובה: "נושא הפסקת כהונתו של ירון או המשכה יידון השבוע בישיבת איגוד השיווק".