EPSI דורשת מיוסי מימן 30 מיליון דולר עמלת תיווך על כניסת PTT כשותפה ב-EMG

עורך דינו של מימן: עסקת המניות אינה נוגעת לו, אלא נערכה ישירות בין הצדדים; מדובר "בניסיון נואש שנועד לכישלון"

EPSI, חברת יעוץ המתמחה בעסקאות אנרגיה ותשתיות הקשורות לתאילנד, דורשת מיוסי מימן לשלם לה עמלה של 30 מיליון דולר, בגין השקעתה של חברת PTT, חברת הגז והנפט הלאומית התאילנדית, ב-EMG, בה שותף מימן.

החברה שלחה היום מכתב דרישה למימן, באמצעות עו"ד מורן מאירי, ממשרד עוה"ד מטרי, מאירי. החברה, בבעלות טל מאירוביץ ואמיר הוכנברג, טוענת כי שימשה נציגתה הבלעדית של מרחב, בבעלות מימן, בכל הנוגע להשקעתה של החברה התאילנדית ב-EMG, בהיקף של 490 מיליון דולר, בתמורה ל-25% מהחברה, שנרכשו משותפו המצרי של מימן, חוסיין סאלם.

לטענת EPSI, מימן פנה אליה בכדי שתסייע לו באיתור שותף אסטרטגי ל-EMG שיסכים להצטרף כמשקיע. לטענתה, היא ביצעה את המוטל עליה על פי ההסכם בצורה מקצועית, לרבות יצירת הקשר עם הקונה, ניהול המשא ומתן עימו ותיאום עסקת ההשקעה עד להשלמתה הסופית. למרות זאת וחרף פניות חוזרות ונשנות למימן לקבלת התשלום המגיע ל-EPSI על פי ההסכם, טוען עו"ד מאירי במכתב הדרישה למימן, טרם שולם ל-EPSI הסכום המגיע לה, או כל סכום אחר.

לדברי בכיר בחברה, לאורך כל הדרך היה לחברה אמון מלא במימן, וכי לא ציפו כי ינהג כפי שנהג. אומר הבכיר: "אנו מרגישים נבגדים ומרומים ובכוונתנו לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותנו על מנת לגבות את התשלום המגיע לנו".

כזכור, בסוף 2007 השקיעה ענקית הגז התאילנדית 490 מיליון דולר בחברת EMG בתמורה ל-25% מהחברה שנרכשו מחוסיין סאלם. EMG הוקמה בשנת 2000 על ידי יוסי מימן וחוסיין סאלם כתאגיד מצרי בו שותפה גם חברת הגז הממשלתית המצרית (10%). זמן קצר לאחר מכן קיבלה EMG רישיון לייצא גז טבעי ממצרים לישראל.

כיום מחזיקה מרחב 8.1% ב-EMG וסם זל, שרכש מניות מחוסיין סאלם באמצע שנת 2007, מחזיק ב-12% נוספים בחברה. חלקו של חוסיין סאלם עומד כיום על 28% בלבד.

בתגובה למכתב הדרישה, שלח מימן מכתב באמצעות פרקליטו, עו"ד אלדד פירון, ובו הוא טוען כי עסקת המניות האמורה כלל אינה נוגעת לו, אלא נערכה ישירות בין הצדדים לה ללא מעורבות כלשהי של מימן, ולמיטב ידיעתו, באמצעות מתווכים אחרים. הניסיון לדרוש ממימן כספים שאינם מגיעים ל-ESPI, "הינו ניסיון נואש שנועד לכישלון", כותב פירון במכתבו.